فاطمه منصوری:
به گزارش تابناک سمنان: فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: مهارت‌آموزی از برنامه‌های اولویت‌دار استان برای ایجاد توسعه پایدار است.
کد خبر: ۹۳۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 07 January 2021

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان روز پنجشنبه ۱۸ دیماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل سالن اجتماعات اداره کل ۳فنی و حرفه‌ای استان ضمن بیان اینکه دو مورد از ۳۰ برنامه اولویت‌داری که از سوی وزیر کشور به استانداران اعلام‌شده مرتبط با حوزه مهارت‌آموزی است، اظهار داشت: اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان سمنان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود، افزود: پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در حوزه معاونت توسعه منابع استانداری سمنان پیگیری می‌شود و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت ارتباطات راه‌اندازی و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
فاطمه منصوری با تأکید بر اینکه این پارک بستر و خواستگاهی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان است، خاطرنشان کرد: آموزش‌هایی که در حوزه مهارت در استان به آن نیاز داریم به این جهت سوق داده می‌شود و باید با سرعت بیشتری در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات گام برداریم.
منصوری بابیان اینکه این پایگاه برای توسعه آموزش‌ها، اشتغال‌زایی، برگزاری استارتاپ‌ها و مرکز سنجش سلامت حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: مهارت‌آموزی سربازان و توسعه مهارت در استان در اولویت برنامه‌های مهارتی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش دوم این برنامه‌ها مربوط به حوزه آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی است، بیان کرد: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و توسعه مهارت و کارآفرینی در دستور کار است.
معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در این راستا تمام متصدیان حوزه مهارت و اشتغال به این مسئله ورود خواهند کرد، افزود: تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط برای دستیابی به برنامه جامع مهارتی ضروری است.
منصوری با تأکید بر لزوم مسئله شناسی در صنعت گفت: به دنبال تشکیل اتاق حل مسئله در تمام شهرستان‌های استان هستیم و این در حالی است که این اتاق اکنون در شهرستان سمنان راه‌اندازی شده است.
وی یادآور شد: دو کارخانه نوآوری در استان راه‌اندازی شده و درصدد راه‌اندازی یک واحد نوآوری دیگر در استان هستیم تا هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را با حلقه مفقوده مهارت در سراسر استان محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار