تکفارس: اگر شما یکی از کاربران قدیمی یا حتی جدید آیفون هستید، احتمالاً همیشه خواهان نصب بهترین اپلیکیشن های کاربردی‌ روی گوشی خود هستید. در این مقاله قصد داریم چند اپلیکیشن مهم که حتماً برای گوشی آیفون شما لازم است را معرفی کنیم. این اپلیکیشن ها بسیار کاربردی و مفید هستند و می‌توانند حتی به‌ عنوان جایگزین برنامه‌های پیش‌فرض آیفون شما نیز استفاده شوند.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 12 January 2021
۱۵ اپلیکیشن مناسب برای آیفون شما

۱۵ اپلیکیشن که باید روی آیفون جدید خود داشته باشید

۱- اپلیکیشن WidgetSmith

widgetsmith

اپل با عرضه iOS 14 شخصی‌سازی گوشی های خود را راحت‌تر کرد، زیرا از این پس کاربران می‌توانند از ابزارک‌های مختلفی استفاده کنند. یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای ایجاد این ابزارک‌ها، برنامه WidgetSmith است که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها، متن‌ها، نقل‌قول‌ها و… را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنند. با ترکیب چند آیکون جذاب و تصاویر پس‌زمینه زیبا، می‌توانید صفحه اصلی گوشی آیفون خود را جذاب‌تر از همیشه کنید.

۲- اپلیکیشن Libby

Libby

در این همه‌گیری کرونا، رفتن به کتابخانه تقریباً کاری غیرممکن است. راه‌حل موجود استفاده از اپلیکیشنی است که بتواند کتاب‌های آنلاین را در اختیار همه قرار دهد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند با دانلود هر کتابی که می‌خواهند، همیشه به‌ صورت آفلاین به آن‌ها دسترسی داشته باشند. به‌ علاوه، این اپلیکیشن خود نیز با قابلیت‌های مختلف به کاربران این اجازه را می‌دهد که کتاب‌های الکترونیکی را بخوانند و نیازی به کتابخوان کیندل نداشته باشند.

۳- اپلیکیشن TikTok

Tiktok

در سال ۲۰۲۰، اپلیکیشن تیک‌تاک تقریباً دنیا را قبضه کرد و توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. در این برنامه، فیلم‌های مختلفی اعم از کمدی، میم‌ها، موزیکال‌های کوتاه و دابسمش‌های زیادی یافت می‌شود. الگوریتم این اپلیکیشن به‌ راحتی علائق کاربران را شناسایی کرده و ویدئوهای مرتبط و متناسب با سلیقه آن‌ها را به‌ صورت نامحدود برایشان نشان می‌دهد.

۴- اپلیکیشن Tweetbot

tweetbot

توییتر قطعاً یکی از راه‌هایی است که کاربران زیادی می‌توانند در این دوران همه‌گیری کرونا وقت خود را در آن بگذرانند. اما اگر شما هم نمی‌توانید از این پلتفرم اجتماعی که عموماً اخبار و گفتگوها در آن منتشر می‌شود، دوری کنید، اپلیکیشن Tweetbot یکی از گزینه‌های پیش‌روی شماست. این اپلیکیشن، توییت‌های کاربرانی که دنبال می‌کنید را به‌ ترتیب نشان می‌دهد. به‌ علاوه هیچ‌گونه تبلیغات، فیلترها و اعلان‌های پشت‌سرهمی نیز شما را اذیت نمی‌کند.

۵- اپلیکیشن Paprika Recipe Manager

Paprika

در فضای اینترنت می‌توانید بهترین کتاب‌های آشپزی و دستورالعمل‌های مختلف دسر، نوشیدنی و… را پیدا کنید. اپلیکیشن پاپریکا این امکان را به شما می‌دهد که دستورالعمل‌های مختلف مرتبط با مواد اولیه، دستورالعمل‌ها و وعده‌های غذایی موردنظر را پیدا کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات مرتبط را در کتاب آشپزی دیجیتال خود ذخیره کنید تا هر زمان که بخواهید به آن دسترسی داشته باشید.

۶- اپلیکیشن Halide Camera

halide Camera

دوربین‌های آیفون‌های جدید از همیشه بهترند و به لطف الگوریتم هوش مصنوعی مخصوص آیفون، کاربران می‌توانند عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرند. اما اگر شما از کسانی هستید که در مورد عکاسی و حالات مختلف عکس اطلاعات بیشتری دارید، اپلیکیشن Halide Camera یکی از برنامه‌های موردعلاقه شما خواهد بود. این اپلیکیشن تماماً از ویژگی‌های جدید دوربین‌های آیفون ۱۲ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با فرمت ProRaw نیز عکس‌برداری کند. باید خاطرنشان کرد که این برنامه رایگان نبوده و باید سالانه حق اشتراک مشخصی را پرداخت کنید. اگر واقعاً می‌خواهید از عکس‌برداری با آیفون جدید خود لذت ببرید، دانلود این اپلیکیشن به‌ شدت پیشنهاد می‌شود.

۷- اپلیکیشن Darkroom

darkroom

البته که باید گفت نصف اهمیت عکس‌ها به ویرایش آن است و یک ویرایشگر خوب می‌تواند عکس را تبدیل به تصویری به‌یادماندنی کند. اپلیکیشن Darkroom یکی از برنامه‌هایی است که به کاربران این اجازه را می‌دهد که عکس‌هاd با فرمت‌های مختلف ازجمله Raw را به‌خوبی ویرایش کنند. این اپلیکیشن به‌ صورت کلی رایگان است، اما با پرداخت هزینه‌ای می‌توانید از ویژگی‌های اضافی آن استفاده کنید.

۸- اپلیکیشن Authy

authy

اگر شما به امنیت حساب‌های کاربری خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید رمزهای مختلفی را مرتب کنید، Authy یکی از اپلیکیشن های موردنیاز شما محسوب می‌شود. همچنین این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که از رمزهای تاییدی دومرحله‌ای استفاده کنید. بااستفاده از این اپلیکیشن می‌توانید رمزهای خود را مدیریت کرده و آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

۹- اپلیکیشن LastPass / 1Password

lastpass

حالا که صحبت از امنیت در فضای اینترنت شد، شاید لازم باشد که به‌ جای وارد کردن یک رمز برای همه حساب‌های کاربری، رمزهای مختلف و ایمنی را برای حساب‌های خود به‌ وجود آورید. بااستفاده از اپلیکیشن‌ های LastPass و ۱Password می‌توانید رمزهای مختلف با امنیت زیاد را برای حساب‌های کاربری خود تولید و از آن‌ها استفاده کنید.

۱۰- اپلیکیشن Microsoft Outlook

outlook

اپلیکیشن پیش‌فرض اپل برای مدیریت ایمیل آنچنان تعریفی ندارد. رابط کاربری این برنامه خشک و نامناسب است و پشتیبانی از جیمیل هم هنوز آنطور که باید و شاید نیست و در نتیجه، کاربران برای استفاده بهینه باید اپلیکیشن دیگری نصب کنند. مایکروسافت اوت لوک با ویژگی‌های فراوان، رابط کاربری سریع و پشتیبانی کامل مایکروسافت و سابقه طولانی، گزینه مناسبی برای برای کاربران آیفون است، به‌ خصوص که با انتشار iOS 14 امکانات بیشتری برای کاربران فراهم شده است.

۱۱- اپلیکیشن Google Maps

google maps

اپل در گوشی‌های خود به‌ طور پیش‌فرض از اپلیکیشن Apple Maps برای مسیریابی و کارهای مرتبط استفاده می‌کند که بد نیست، اما نمی‌توان آن را با گوگل مپس مقایسه کرد. اگر شما هم از کاربرانی هستید که زیاد از مسیریابی و نقشه استفاده می‌کنید، بهتر است از اپلیکیشن گوگل مپس استفاده کنید.

۱۲- اپلیکیشن Venmo

Venmo

چه بخواهید قبض تلفن را با هم‌اتاقی خود تقسیم کنید و یا اجاره خانه خود را قسمت کنید، نیاز به پرداخت پول و مشخص کردن سهم هر یک دارید و هرکس باید در نهایت پول خود را پرداخت کند. اپلیکیشن Venmo این کار را ساده، آسان و ایمن می‌کند و برخلاف Apple Pay روی گوشی‌های غیر از آیفون نیز کارایی دارد.

۱۳- اپلیکیشن Google Photos

google photos

اپلیکیشن Apple Photo به‌ صورت پیش‌فرض وظیفه مدیریت عکس‌ها و گالری کاربران آیفون را بر عهده دارد و به‌ احتمال زیاد اکثر کاربران به استفاده از این اپلیکیشن ادامه خواهند داد. از آنجایی که Google Photos پشتیبانی نامحدود رایگان عکس‌های کاربران را از اول ژوئن ۲۰۲۱ لغو می‌کند، اما ۱۵ گیگابایت فضا را به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالی‌ که اپل در آی‌کلود فقط ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را به کاربران آیفون پیشنهاد می‌کند. در نتیجه شاید بهتر است از این اپلیکیشن برای آپلود عکس‌های خود استفاده کنید.

۱۴- اپلیکیشن Fantastical 2

Fantastical 2

اپلیکیشن تقویم اپل به‌ صورت پیش‌فرض روی آیفون نصب بوده و وظایف مختلف و اصلی کاربران را به آن‌ها یادآوری می‌کند. اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری را برای گوشی و کارهای خود که مرتبط با تقویم است داشته باشید، بهتر است اپلیکیشن Fantastical را استفاده کنید. این برنامه رابط کاربری بهتری را در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین امکاناتی مانند اضافه کردن خودکار جزئیاتی مانند تاریخ یا مکان را برایتان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن دارای ابزارک بسیار عالی نیز هست که به‌ مراتب بهتر از برنامه تقویم اپل است.

۱۵- اپلیکیشن Otter

Otter

اگر برای خود یادداشت‌های صوتی زیادی را ضبط می‌کنید، اپلیکیشن Otter برنامه‌ای مفید و کاربردی برای شماست. به طور مثال، اگر دانشجویی هستید که می‌خواهد سخنان خود یا استادتان را به‌ هنگام ارائه یا درس ضبط کنید، یا خبرنگاری هستید که می‌خواهید مصاحبه خود با فرد موردنظر را در گوشی خود داشته باشید، این اپلیکیشن به شما کمک زیادی خواهد کرد. اپلیکیشن Otter با استفاده از هوش مصنوعی هنگام مکالمه از سخنان رونویسی می‌کند و آن را در فضای ابری نیز ذخیره خواهد کرد. البته در نسخه رایگان این برنامه فقط می‌توانید تا ۴۰ دقیقه در هر بار و ۶۰۰ دقیقه در ماه صدا را ضبط کنید.

نظر شما در خصوص این ۱۵ اپلیکیشن معرفی شده چیست؟ فکر می‌کنید که کاربران جدید گوشی های آیفون، باید کدام اپلیکیشن های دیگر را روی گوشی خود نصب کنند؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را از بخش نظرات همین مطلب با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار