سواد آموزی سه هزار نفر در دستور کار؛
تابناک سمنان: محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ نفر در استان از تحصیل محروم هستند، گفت: سوادآموزی برای سه هزار نفر در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 13 January 2021

زنگ مقاومت در مدارس استان سمنان نواخته خواهد شد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار سمنان در محل دفتر استاندار ضمن بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ نفر در استان محروم از تحصیل هستند که این امر نیازمند توجه ویژه برای کاهش نرخ بی‌سوادی است، اظهار داشت: سوادآموزی به سه هزار نفر در استان یکی از تعهدات آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جاری است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون پنج مرکز یادگیری محلی در سطح استان ایجادشده است، افزود: از این تعداد دو مرکز در شاهرود و سه مرکز نیز در شهرهای دامغان، میامی و سمنان فعالیت دارند.

محمد دستورانی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد برای فراگیری آموزش‌های این نهاد جذب شدند، خاطرنشان کرد: با تمامی مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان برای تلاش بیشتر در گسترش سوادآموزی جلساتی برگزارشده است.

دستورانی با تأکید بر اینکه پیوند دادن سواد بامهارت آموزی در زمینه‌های زندگی، حرفه‌ای و اجتماعی از اهداف مهمی است که در این مراکز دنبال می‌شود، بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده در وزارت آموزش‌وپرورش، استان سمنان در شاخص‌های کلی کارکرد آموزشی و پرورشی وضعیت عملکرد خیلی خوبی دارد.

وی گفت: شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان موفق شد تا در ارزیابی‌های انجام‌شده ملی، عنوان نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار