نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:
مهر: نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با انتقاد از مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی مرکز استان، گفت: بزرگترین مشکلات در این منطقه مرتبط با راه‌هایی مانند سمنان-فیروزکوه است.
کد خبر: ۹۳۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 13 January 2021

راه وشهرسازی بزرگترین مشکل سمنان/مسئولان ازاتاق‌هایشان بیرون آیند

به گزارش تابناک سمنان  عباس گلرو شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات راه و شهرسازی استان سمنان به میزبانی استانداری و با حضور وزیر راه با بیان اینکه بیشترین میزان مطالبه‌گری مردم در سمنان، مهدی‌شهر و سرخه مقوله راه و شهرسازی است، در سمنان پروژه‌های زیادی معطل مانده‌اند که عمدتاً اعتبار ندارند آیا مشکل تحریم است؟، تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکل در سو مدیریت‌ها است.

وی با یادآوری اینکه بیمارستان ۸۵ تخت‌خوابی مهدی‌شهر ۱۰ سال است که معطل مانده و مانند چاه ویلی مدام اعتبارات را بلعیده است و پر نمی‌شود و تازه قرار است در ۲۲ بهمن با بسیاری تأخیرها و مشکلات افتتاح شود، افزود: جاده فیروزکوه سمنان به قتلگاه مردم بدل شده است و بسیاری جان خودشان را در این محور از دست داده‌اند و هر زمان در این مسیر به سمت تهران تردد می‌کنیم شاهد تصادفات خواهیم بود.

مدیران استانی مشکلات را بیان کنند

عضو خانه ملت همچنین ادامه داد: موضوع اصلی اما اینجا است که چرا همین امروز که وزیر راه به سمنان سفر کرده در این محور نیوجرسی‌هایی قرار داده شده است؟ چرا مدیران استانی به این امر دقت نظر ندارند؟ شهرک صنفی مهدی شهر ده سال است که بلاتکلیف مانده و قرار است زمینی به آنها بدهند چرا این اقدامات انجام نمی‌شود؟

گلرو با بیان اینکه ما مشکلات تأمین اعتبارات داریم اما به واقع ایران کشوری نیست که منابع اندکی داشته باشد. در ابتدای تصدی‌گری نمایندگی سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس با مدیران حوزه عمرانی سمنان نشستی داشتیم و در آن نشست نیز مطرح شد که بیشترین مشکلات این منطقه در حوزه راه و شهرسازی است، ابراز داشت: برای مثال ورودی شهر سمنان به مانند یک روستا می‌ماند. این بهسازی ورودی شهر را چه کسی جز راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای باید انجام دهد؟ چرا مدیران امروز که وزیر راه در جلسه حضور دارد مسائل و مشکلات را نمی‌گویند؟

وی افزود: این‌طور نیست که سمنان مشکل نداشته باشد گویا مدیران رعایت حال وزیر را می‌کنند. مسکن مهر امروز برای مردم مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و شرکت‌هایی که در آن پروژه ساخته‌اند تا جایی که می‌توانستند سود کرده‌اند. قانونی درباره این شرکت‌ها وجود دارد که اگر ۱۰۰ واحد خانه در مسکن مهر بسازند باید خدمات عمومی مانند مدرسه و یا درمانگاه و مسجد و.. بسازند چرا شرکت‌ها در سمنان ۹۸ واحد خانه ساخته‌اند؟ آیا این گریز از قانون در روز روشن نیست؟ چرا نظارتی بر این مسائل نمی‌شود؟

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس تاکید کرد: مسئولان راهداری و راه و شهرسازی از اتاق‌هایشان بیرون بیایند و مشکلات را ببینند. مردم سمنان مطالبات جدی را نیز در حوزه راه دارند که یکی از آنها کریدور شمال به جنوب و محور فیروزکوه به سمنان است که می‌تواند شمال را به جنوب متصل و سمنان را از این منظر از بن بست خارج کند از سوی دیگر محور کیاسر و همچنین دوآب به مهدی‌شهر نیز با مشکلاتی روبرو است که در کنار محور سمنان- معلمان می‌بایست مد نظر مسئولان استانی و کشوری در وزارت راه قرار گیرد.

مطالبات سمنان مطرح می‌شود

فرماندار سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه محور تهران-مشهد یکی از مسیرهای پرتردد محسوب می‌شود که غرب به شرق را به هم وصل می‌کند، ابراز داشت: تا قبل از کرونا همه‌ساله این محور شاهد تردد ۲۰ میلیون زائر از آن بوده است که بهبود این مسیر برای کاهش تصادفات امری ضروری خواهد بود.

نادر فخری بابیان اینکه وضعیت کنارگذر سمنان از سال ۸۵ در سفر رهبر معظم انقلاب شروع و تاکنون تحویل داده نشده است، افزود: این مسیر وضعیت نابسامانی دارد و برای مسافران عبوری که چهره استان را در آن می‌بینند این شرایط پذیرفتنی نیست.

وی بابیان اینکه در بحث فرودگاه سمنان پیگیری‌های خوبی صورت گرفته است، افزود: جایگاه سوخت، چارت تشکیلاتی و مرز هوایی سه مشکل اساسی این فرودگاه است که انتظار می‌رود وزارت راه با اختصاص اعتبارات خارج از شمول این مشکلات را برطرف کند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن نیز به‌شدت مشکل کمبود زمین وجود دارد، اضافه کرد: پیشنهادهایی برای الحاق زمین به محدوده شهر ارائه داده شد که امیدواریم با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و همراهی وزارت راه و شهرسازی تا حدودی عقب افتادی از سایر شهرستان‌ها را جلو بیندازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار