مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد:
مهر: مدیرکل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه وسایل جایگزین سوخت فسیلی به ۲۳ حوزه آبخیز اختصاص یافت، گفت: کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی و جنگلی از اهداف طرح است.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 14 January 2021
 
اختصاص وسایل جایگزین سوخت فسیلی به ۲۳ حوزه آبخیز استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان جعفر مرادی حقیقی ظهر پنج‌شنبه در جلسه اداری با موضوع راهکارهای حفظ منابع طبیعی به میزبانی اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه وسایل جایگزین سوخت فسیلی شامل آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی به ۲۳ حوزه آبخیز استان سمنان رایگان داده می‌شود، ابراز داشت: این مهم برای تمامی هشت شهرستان استان سمنان اجرایی خواهد شد.

وی بابیان اینکه جایگزینی سوخت فسیلی از سال ۹۵ در دستور کار قرارگرفته وبر مبنای آن ۲۷۱ آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی بین مردم در روستاهای استان سمنان توزیع‌شده است، افزود: طی سال جاری ۴۱ خانوار روستایی از این امکانات توانستند بهره‌مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه جایگزینی سوخت فسیلی برای کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی و جنگلی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: با توجه به اینکه تغییر الگوی مصرف در زمره برنامه‌های منابع طبیعی برای کاهش فشار بر جنگل‌ها قرار دارد لذا اعتبارات آن نیز از صندوق توسعه ملی تأمین‌شده است.

مرادی حقیقی بابیان اینکه طی سال جاری بالغ‌بر ۲۶۹ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای خرید این وسایل به استان سمنان اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: با این مبلغ ۶۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی خریداری و بین روستاییان جامعه هدف توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه ترغیب جوامع بومی به استفاده از انرژی پاک در دستور کار قرار دارد، افزود: جلوگیری از قطع درختان و حفظ ذخایر ژنتیکی از دیگر اهدافی که در این طرح‌ها پیگیری و دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار