کارشناس محیط زیست:
مهر: یک کارشناس محیط زیست گفت: در حالیکه مسئولان استانی آلودگی هوای سمنان را متوجه تهران می‌دانند باید گفت سهم آلودگی درون استان نباید نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 15 January 2021

سهم سمنان از آلودگی هوا نادیده گرفته می‌شود

 

مصطفی صداقت زاده  ضمن اشاره به آلودگی هوای سمنان در هفته‌های اخیر، بیان کرد: مسئولان استان در اظهار نظری آلودگی سمنان و گرمسار را متوجه آلودگی پایتخت می‌کنند در حالی که این امر سبب می‌شود تا نقش عوامل درونی آلودگی نادیده گرفته و تلاشی برای رفع آن نشود.

وی افزود: مدت‌ها است که مردم سمنان و گرمسار به خصوص شب‌ها که فیلترهای کارخانه‌های آلاینده خاموش می‌شود از بوی بسیار مشمئز کننده‌ای شاکی هستند و صدایشان هم به جایی نمی‌رسد به خصوص در مسکن مهر و شب‌های تابستان که مردم مجبور هستند پنجره منازل را باز کنند این موضوع دیده می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه وقتی سهم کارخانه‌های درون استان از آلایندگی نادیده گرفته می‌شود، در واقع تلاشی هم برای رفع آن نخواهد شد، افزود: اینکه تمام آلودگی گرمسار و سمنان را متوجه تهران کنیم جز پاک کردن صورت مسئله نخواهد بود.

صداقت زاده با بیان اینکه مسئولان استان سمنان سال گذشته واکنش شدید به یک رسانه استانی که خبر درج آلودگی هوای سمنان را منتشر کرده بود، نشان دادند و این یعنی اصل ماجرای آلودگی هوای سمنان انکار می‌شود، بیان داشت: آلودگی هوا از روز شنبه هفته گذشته به صورت رسمی در غرب استان از سوی محیط زیست تأیید شد و لذا باید به دنبال راهکارهای کاهش و رفع آن بود نه انکار.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه منکر نقش آلودگی تهران در گرمسار و ایوان کی و … نیستیم اما اینکه بگوییم تک عامل آلودگی هوای سمنان پایتخت است، اصلاً چنین چیزی پذیرفته نخواهد بود، ابراز کرد: آلودگی، بهای صنعتی شدن است اما مهم این است که شما چگونه آن را مدیریت کنید.

صداقت زاده با اشاره به طرح افزایش مالیات برای واحدهای آلاینده و پیگیری محیط زیست استان سمنان درباره آن، تاکید کرد: به صورت واضحی کارخانه‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد، شب‌ها فیلترهایشان را خاموش می‌کنند که نمونه آن در کارخانه‌های سیمان و دیگر مناطق صنعتی در شاهرود، سمنان، گرمسار و سرخه از سوی مردم گزارش شده است.

وی همچنین تصریح کرد: موضوع دوم این است که وقتی کارخانه‌ای آلاینده محسوب می‌شود و باید ۱۰ برابر مالیات بدهد به بهانه حمایت از تولید و رونق تولید و … به دنبال پیگیری قضائی ماجرا می‌شود و در نتیجه با مظلوم نمایی رأی را به نفع خود تغییر می‌دهد که این امر نیز دیده شده است.

این کارشناس گفت: باید ابتدا باور کنیم که فقط تهران مشکل آلایندگی سمنان نیست سپس به صورت جامع برای کاهش آن برنامه ارائه کنیم و با جدیت با متخلفان برخورد کنیم از طرف دیگر می‌بایست همه ارگان‌ها برای مقابله با این پدیده دست به دست هم دهند و قانون نیز پشتیبان مجریان باشد تا بتوانیم شاهد کاهش آلودگی در کنار فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و پیاده روی در شهرهای استان سمنان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار