باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: هفتمین دوره جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها برای سال دوم بصورت مجازی از اول‌بهمن ماه آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ 21 January 2021

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت:این جشنواره هر ساله همزمان با روز جهانی زمین پاک در ۲اردیبهشت با حضور دانش آموزان و نوآموزان سمنانی برگزار میشد که در سال جاری با شیوع ویروس منحوس کرونا و مجازی شدن مدارس این جشنواره نیز طبق هر ساله از اول بهمن ماه آغاز شده و بصورت مجازی فراخوان داده شد و به آموزش و پرورش جهت اطلاع رسانی از شاد و پیش دبستانی‌ها هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت که پس از داوری آثار در روز دوم اردیبهشت ماه طی برگزاری مراسم اختتامیه از آثار برگزیده تقدیر بعمل خواهد آمد.

او افزود: کودکان و نوجوانان بعنوان وارثان زمین و نویدآوران نسل فردا هستند که با نهادینه شدن فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله از مبدا بعنوان پیام آوران پاکیزگی و سفیران بازیافت درآینده‌ای نه چندان دور میتوانند با مدیریت صحیح پسماند‌ها از هدر رفتن این طلای کثیف و سرمایه ملی جلوگیری و موجبات پیشرفت روزافزون استان و شهر خود فراهم آورند.

مدیرعامل سازمان پسماند عنوان کرد: با توجه به شیوع این ویروس منحوس و بیشتر شدن خانه نشینی‌ها باعث مصرفگرایی بیشتر و افزایش تولید زباله میشود تنها با یک مدیریت صحیح پسماند‌ها و بازکاهی و بازیافت است که موجب کاهش این معضل میشود و سازمان هدف از اجرای این برنامه مفرح ارتقای فرهنگ زیست محیطی و آشنایی عموم مردم جامعه بویژه کودکان و نوجوان با بازیافت به خصوص بازیافت از مبداء و تفکیک زباله و اهمیت استفاده مجدد از موادی که قابل بازیافت و مصرف هستند؛ می‌باشد که در این راستا دانش آموزان و نونهالان میتوانند با خلاقیت از پسماند خشک و دورریز‌های خود با رعایت پروتکل بهداشتی کاردستی وآثارهنری زیبا خلق کنند.

پیوندی درخصوص شیوه‌های ارسال آثار بیان داشت: شرکت کنندگان میتوانند طی مراجعه به سایت www.siva.semnan.ir و ثبت درخواست جدید همراه با تحویل پسماند خشک کاردستی‌های خودرا به سفیران بازیافت سازمان دهند یا عکس و فیلم ۲۰ثانیه‌ای به پیام رسان سروش واینستاگرام باآیدی pasmand.semnan برای ما ارسال کنند. در غیر اینصورت می‌توانند جهت هماهنگی دریافت آثار با شماره ۳۳۳۷۴۶۰۰داخلی ۱۴،۱۹و۱۳ تماس حاصل نمایند. آثاری‌که دارای نام ونام خانوادگی، سن، شماره تماس و نام مدرسه فقط داوری خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: ضمن قدردانی از مشارکت و همیاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط با مدیریت سبز که یاری گر ما در برگزاری این جشنواره خواهند بود نوید از سوی سازمان مدیریت پسماند در پایان این اختتامیه از مدارس واداراتی که بیشترین آثار هنری وکاردستی را از طریق سامانه جامع جمع آوری پسماند خشک "سیوا" دهند تقدیر و تجلیل بعنوان نهاد نمونه بعمل می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار