از روند درمان تا شایعات فضای مجازی؛
دکتر لطفی پزشک معالج مهرداد میناوند می‌گود که وضعیت اکسیژن او باثبات شده و امیدواری درباره روند درمانش افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 22 January 2021

به گزارش تابناک سمنان مهرداد میناوند چهارمین روز بستری در بیمارستان لاله را سپری می‌کند و نگرانی طرفداران فوتبال در خصوص او نیز همچنان ادامه دارد. این پیشکسوت فوتبال ایران که به کرونا مبتلا شده و درگیری ریوی شدیدی هم داشته، در حالی این روزهای سخت را سپری می‌کند که اوضاعش چندان مساعد نیست اما حالا پزشک او می‌گوید که وضعیتش باثبات و پایدار شده و جای امیدواری دارد.

 

دکتر امیرحسین لطفی رئیس دپارتمان ICU بیمارستان لاله در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: «ما دیروز صبح شرایط خیلی ناپایداری داشتیم و اکسیژن خون ایشان خیلی پایین بود. سطح اکسیژنشان در حوالی 50-60 بود که خیلی خطرناک است. ما یک جراحی اورژانسی در راه هوایی شان انجام دادیم و یک راه هوایی جدید برایشان باز کردیم و همینطور با دستگاه برندوسکوپی شستشوی ریوی انجام دادیم و ریه ایشان خیلی پاکسازی شد و به تدریج وضعیتشان ثبات خیلی خوبی پیدا کرد. اکسیژنشان خیلی افزایش پیدا کرد و به 80، 85 و 90 رسید که قابل قبول است و وضعیتشان الان امیدوارکننده و با ثبات است.»

 

وی درباره زمان ثبات اکسیژن خون میناوند اظهار داشت: از دیروز ظهر این روند با ثبات رخ داد. همچنان اوضاع خوب است و از دیروز ظهر اتفاقی رخ نداده و وضعیت امیدوارکننده ای را سپری می‌کنیم.

 
او درباره نگرانی هایی که از لحظه به هوش آمدن میناوند وجود دارد، عنوان کرد: «ایشان خود به خود بیهوش نشدند، ما برای کنترل وضعیت تنفسی شان با داروهای بیهوشی در خواب کامل و عمیق بیهوشی قرار دادیم تا میزان اکسیژن خون ایشان را ارتقا دهیم و کنترل شرایط تنفسی را با سیستم در دست بگیریم.»

 

دکتر لطفی درباره عبارت «خشک شدن ریه» که در یک روز اخیر به گوش رسیده، گفت: «نمی‌دانم منظور از خشک شدن ریه چیست. اما درگیری ریوی آقای میناوند در بدو ورود به بیمارستان 80% بود و بعدا بیشتر هم شد و بالاتر از این حد هم رفت و طوفان التهابی در بدنشان به وجود آمد. وضعیت خیلی وخیم بود اما اگر به لطف خدا بدنشان درمان ها را تحمل کند و خوب دوام بیاورد، بله قابل برگشت است.»

 

پزشک معالج مهرداد میناوند با اشاره به حواشی مختلفی که درباره احتمال تبعیض در روند درمان مهرداد میناوند وجود دارد توضیح داد: «دیروز یک اتفاقاتی افتاده بود و لازم است یک توضیح بدهیم. قطعا همه مردم ایران سرمایه ملی هستند و برای ما عزیز، محترم و معتبر هستند. کادر درمان همه تلاششان را برای بهبودی بیماران انجام می‌دهند. دیروز من در مصاحبه ای که انجام دادم، بلافاصله بعد از جراحی ایشان بود چون آقای میناوند گردن کوچک و بافت چربی زیادی دارند. همچنین ایشان به کرونا مبتلا هستند و چون ما مستقیم با راه هوایی در تماس بودیم، احتمال بالا خودمان هم کرونا بگیریم.»

 

وی افزود: «ما استرس زیادی را تحمل می‌کردیم و همان لحظه مصاحبه کردیم و من گفتم «باتوجه به جایگاه ایشون...» بعد از این جمله یک نفر وارد اتاق شد و حواسم پرت شد. منظور من این بود که باتوجه به ذهنیتی که ما از مسابقات ایشان داریم، علاقه زیادی به او داریم. منظور من این بود که به این خاطر فعالیت ها را با دقت بیشتری انجام می‌دهیم که این جمله سوتفاهم زیادی را در ذهن خیلی ها ایجاد کرد که روند درمانی تبعیض آمیز است. همه مردم برای ما عزیز و محترم هستند و ما برای همه، پروتکل های استاندارد را رعایت می‌کنیم. امیدواریم مردم از کادر درمان حمایت کنند تا ما هم با انرژی بیشتری کرمان را انجام دهیم.»

 

امیرحسین لطفی با اشاره به شایعات پیرامون بیماری کلیوی میناوند و همچنین هزینه درمان او گفت: «آقای میناوند مشکل کلیوی ندارند و من هم نمی‌دانم که هزینه درمان ایشان چقدر شده است. فعالیت درمانی ما زیر نظر تعداد بالایی از پزشکان انجام می‌شود اما نمی‌دانیم که هزینه درمان چقدر بوده است.»

 

او درخصوص حضور پیشکسوتان در بیمارستان لاله اظهار داشت: «ملاقات حضوری با آقای میناوند نبوده و این دوستان فقط در محیط عمومی بوده اند. خیلی از پیشکسوتان و فوتبالیست ها از طریق تماس تلفنی پیگیری کردند و یک عده هم حضوری آمدند و با تیم پزشکی صحبت کردند.»

 

رئیس بخش ICU بیمارستان لاله در پایان مصاحبه گفت: «ما فقط باید امیدوار باشیم و درباره آینده افراد پیش بینی کردن کار علمی نیست. ما بیشتر امیدوار هستیم و پیگیری می‌کنیم که درمان ها موثر باشند و مردم خوشحال باشند. ما الان خیلی امیدوارتر هستیم نسبت به دیروز.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار