معاون نظارت بر اجرای استاندارد مطرح کرد؛
باشگاه خبرنگاران جوان: مرندی مقدم گفت: هر گونه اخباری که در فضای مجازی با عنوان بی کیفیت بودن کالا‌ها مطرح می‌شود، دروغ محض است.
کد خبر: ۹۳۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 25 January 2021

به گزارش تابناک سمنان وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: بیش از ۹۰ درصد اخباری که در مورد کالاها مطرح می‌شود، شایعه و کذب است. اینکه می‌گویند داخل کیک قرص گذاشته اند یا در سوسیس کالباس کرم است، امکان پذیر نیست.

او بیان کرد: هر گونه اخباری که در فضای مجازی با عنوان بی کیفیت بودن کالاها مطرح می‌شود، دروغ محض است. اسقاط موتور سیکلت ربطی به سازمان ملی استاندارد ندارد و پلیس راهنمایی رانندگی باید آن را پیگیری کند، در خصوص خودرو و موتور سیکلت سنجش آلایندگی با محیط زیست است.

مرندی مقدم ادامه داد: مسئولیت اسقاط با وزارت کشور است و به سازمان ملی استاندارد ارتباطی ندارد. در ماده ۱۸ قانون هوای پاک جلوگیری از واردات سوخت و بنزین به عهده سازمان ملی استاندارد است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد ادامه داد: اکنون نه تنها واردات بنزین نداریم بلکه صادرات هم داریم. بنزینی که تولید می‌شود، در مجلس کمیسیون اصل ۹۰ و دادستانی مطرح شد و می‌گویند بنزین تولیدی مطابق استاندارد یورو ۴ است و اکنون برنامه یورو ۵ نیز تدوین شده است و اگر مشکلات حل شود از نظر آلایندگی ارتقا خواهیم یافت.

او گفت: در فصل منابع ثابت به منابع متحرک اضافه می‌شود، مانند پالایشگاه‌ها و نیروگاه و پکیج ها، این رویه باعث می‌شود آلودگی هوا در زمستان بیشتر شود و اینکه آن را به بنزین ربط می‌دهند اشتباه است، هر هیدروکربن که مصرف شود، آلودگی بیشتر می‌شود.

مرندی مقدم گفت: حتی اگر خودرو‌ها یورو ۵ هم شود، اما در کنار آن تعداد زیادی موتور سیکلت و خودرو نیز در سطح شهر وجود دارد که همین عامل باعث بروز مشکل آلودگی می‌شود، منابع آلاینده متفاوت است.

او در خصوص استاندارد خودرو‌های جدید ایران‌خودرو و سایپا، گفت: تارا و شاهین تازه مدارک خودروهای جدید را ارائه داده اند و اگر شرایط استاندارد لازم را داشتند اطلاع رسانی می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار