گیمفا: براساس اخبار منتشر شده، کارت‌های گرافیک سری RTX 3060 شرکت انویدیا، در هفته‌ی اول ماه اسفند امسال، به بازار عرضه می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 25 January 2021

 

به گزارش تابناک سمنان شرکت انویدیا (Nvidia) در ماه سپتامبر، کارت‌های گرافیکی سری RTX 30 را معرفی کرد. این شرکت در ابتدا از مدل‌های ۳۰۹۰، ۳۰۸۰ و ۳۰۷۰ پرده برداشت و مدتی پیش نیز شاهد رونمایی رسمی از مدل ۳۰۶۰ بودیم. در زمان معرفی این کارت‌ گرافیکی جدید، شرکت انویدیا تاریخ انتشار آن‌ را مشخص نکرده بود. با این حال، با توجه به جدیدترین اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد محدودیت‌های مربوط به نقد و بررسی این کارت گرافیکی در آخرین روزهای ماه فوریه (هفته‌ی دوم اسفند ماه سال جاری) برداشته شده و پس از آن، این محصول رسما برای فروش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

کارت RTX 3060 یک کارت گرافیکی با معماری ۸ نانومتری است که از هسته‌ی GA106-300 استفاده می‌کند. در حالت عادی، این کارت گرافیکی با فرکانس ۱۳۲۰ مگاهرتز کار می‌کند، ولی امکان افزایش فرکانس کاری آن به ۱۷۷۷ مگاهرتز نیز وجود دارد. با داشتن ۳۵۸۴ هسته‌ی CUDA، این کارت گرافیکی قدرت پردازشی ۱۲٫۷ ترافلاپسی را در اختیار شما قرار خواهد داد که تقریبا با قدرت کارت‌های پرچم‌دار سری Turing (کارت‌های گرافیکی سری RTX 20) برابر می‌کند.

اگرچه این کارت‌های گرافیکی به زودی به بازار عرضه می‌شوند، ولی همان‌طور که در جریان هستید، ارزش رمزارزهایی همچون Ethereum در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و به طبع آن، افراد بیشتری به دنبال استخراج این رمزارزها هستند. با توجه به این موضوع، به احتمال زیاد، بسیاری از کاربران در ابتدای عرضه، موفق به خرید کارت گرافیکی RTX 3060 نخواهند شد و یا باید هزینه‌ای بالاتر از قیمت ۳۲۹ دلاری تعیین شده برای آن را بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار