معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان خبر داد؛
مهر: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از توزیع ۱۹ هزار بسته غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه استان طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری و با هدف مقابله با فقر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 27 January 2021

توزیع۱۹ هزار بسته غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان  سیده فاطمه تقوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۱۹ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سو تغذیه استان سمنان در ۱۰ ماهه سال جاری توزیع شده است، تاکید کرد: این سبدهای حمایتی با هدف مقابله سو تغذیه کودکان و مسائل مرتبط با رشد آنها با کمک خیران تأمین و توزیع شده است.

وی درباره تعداد کودکان دچار سو تغذیه شناسایی شده از سوی کمیته امداد در سطح استان سمنان، افزود: یک هزار و ۸۷۵ کودک مبتلابه سوءتغذیه در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که بسته‌های مذکور بین خانواده‌های آنان توزیع می‌شود.

معاون کمیته امداد استان سمنان از ارائه خدمات حمایتی به‌صورت مشارکتی نیز خبر داد و ابراز داشت: در کنار بسته‌های ارزاق، ماهانه به‌صورت میانگین ۱۲۰ هزار تومان بن کارت خرید تغذیه به خانواده این کودکان ارائه می‌شود تا با آن شیرخشک و مواد غذایی مربوط به نوزادان تهیه شود.

تقوی گفت: والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

وی با بیان اینکه کمک به رفع سوءتغذیه کودکان یک طرح مشارکتی و حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است، گفت: بخشی از کمک‌های مردمی و خیران در راستای تأمین هزینه‌های این امر مهم مصرف می‌شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار