کد خبر: ۹۳۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 27 January 2021
اپلیکیشن تیک تاک

به گزارش تابناک سمنان به نقل از تکفارس دولت هند سرانجام به طور رسمی و دائمی ۶۰ اپلیکیشن چینی را مسدود کرد؛ فهرست این اپلیکیشن ها نخستین بار در ژوئن سال گذشته میلادی اعلام شده بود. این لیست طولانی شامل نام‌های آشنایی نظیر تیک تاک، وی چت، بایدو، UC Browser از علی‌بابا می‌شود و برخی از اپلیکیشن‌های شیائومی نیز در این فهرست دیده می‌شوند.

نخستین بار وزارت الکترونیک و فناوریِ دولت هند این جریانات را شروع کرد که حال، با ممنوعیت رسمی و دائمی این برنامه‌ها به اوج خود رسیده است. این وزارت با تکیه بر بند ۶۹A قانون فناوری اطلاعات این کشور عنوان کرد که این اپلیکیشن ها درگیر فعالیت‌هایی هستند که به حاکمیت و یکپارچگی هند، دفاع از هند، امنیت کشور و نظر عمومی آسیب می‌رساند.

این ممنوعیت رسمی نشان‌دهنده ناتوانی دولت هند و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مسدود شده در رسیدن به دیدگاهی مشترک است، چراکه دولت هند از پاسخ شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن درباره نحوه جمع‌آوری اطلاعات کاربران و استفاده از آن‌ها راضی نیست.

از آنجایی که این اپلیکیشن‌ها هنوز در فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی استور در دسترس قرار دارند و حتی قبلاً در گوشی کاربران هندی نصب شده‌اند، باید دید که دولت هند چه راهکاری برای این موضوع دارد و چگونه می‌تواند این شرایط را با سیاست جدید اتخاذشده خود مطابقت دهد.

از سوی دیگر، برخی از اپلیکیشن‌های مسدودشده توسط دولت هند، به صورت پیش‌فرض روی برخی دستگاه‌ها نصب هستند که حتی حذف آن‌ها از طریق Play Store نیز مشکل است؛ این ممنوعیت رسمی به گوشی‌هایی که به این اپلیکیشن‌ها مجهز هستند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

پس از محدودیت‌های اعمال شده روی این اپلیکیشن‌های چینی از ژوئن ۲۰۲۰ میلادی، برخی از توسعه‌دهندگان هندی سعی کردند جای خالی این برنامه‌ها را برای کاربران خود پُر کنند؛ حتی شرکت‌های مطرحی نظیر فیسبوک و یوتیوب نیز ویژگی‌های جدیدی به پلتفرم‌های خود افزودند که برخی خدمات اپلیکیشن‌هایِ موجود در این لیست سیاه را پوشش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار