قالیباف در فردو:
رئیس مجلس در جریان بازدید از فردو گفت: شاهد بودم که قانون هسته‌ای مرحله به مرحله به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 28 January 2021

به گزارش تابناک سمنان محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صبح امروز (پنجشنبه) در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علیمحمدی (فردو) اظهار کرد: من امروز براساس نظارت میدانی و قانون راهبردی لغو تحریم‌ها که در مجلس تصویب رسید و زمانبندی‌های اجرایی آن به سایت فردو آمدیم.

وی افزود: امروز شاهد بودم که این قانون مرحله به مرحله به اجرا درآمده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: در غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم که قرار بود سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شود، از جهت زمانبندی جلوتر هستند و در عرض حدود یک ماه توانستند ۱۷ کیلوگرم اورانیوم را غنی سازی کنند.

همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است

قالیباف اظهار کرد: ما برای پیشرفت کشور نیاز به پیشران‌هایی در حوزه صنعت و اقتصاد و ... داریم و یکی از آن‌ها صنعت هسته‌ای است و ترکیبی از فناوری و علوم دیگر را هم شامل می‌شود. امروز نمونه‌های جدی این روند را در این صنعت دیدیم. در حوزه کشاورزی، رادیودارو و ... این صنعت فعال و موثر است. اگر دشمن محکم ایستاده که ما دارای این بنیه علمی نباشیم و از ایران قوی ناراحت هستند ما مصمم هستیم در این راه گام برداریم و مجلس با مصوبه اش در رفع تحریم وارد این روند شد.

وی با بیان اینکه باید تاکید کنم همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است اضافه کرد: ما هیچ وظیفه‌ای نداریم که وقتی آن‌ها پایبند نیستند، ما باشیم. هر وقت آن‌ها به تعهداتشان عمل کردند یعنی رفع تمام تحریم‌ها و مشکلات بانکی و نفتی و تجاری ما برداشته شد با گزارش به مجلس دوباره بر اساس مواد ۳۶ و ۳۷ به تعهدات خودمان می‌توانیم برگردیم.

قالیباف تاکید کرد: با این تصمیم دشمنان ما باور کنند که ما مصمم بر اجرای این قانون هستیم تا رفع کامل تحریم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای گام بزرگی در مسیر خنثی سازی تحریم برداشته است و معتقدیم با اقدام و مواضع واحد به گونه‌ای پیش رویم که مردم در آینده با آسایش و امنیت و رفاه بیشتر زندگی کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز از روند فعالیت‌های هسته‌ای در فردو با همراهی رئیس سازمان انرژی اتمی و تعدادی از نمایندگان مجلس بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار