علیرضا آشناگر:
تابناک سمنان: علیرضا اشناگر استاندار سمنان در سالن اجتماعات ابن یمین فرومدی شهرستان میامی گفت: برای همه روستا‌های استان سمنان تا پایان سال، سند اشتغال و سند توسعه اقتصادی تدوین و ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 06 February 2021

استاندار سمنان : سند اشتغال و توسعه اقتصادی روستاها تدوین می‌شود

استاندار سمنان روز شنبه در آئین افتتاح همزمان طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی در سالن اجتماعات ابن یمین فرومدی ضمن گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود :باید برای جذب اعتبارات ملی در راستای توسعه استان تلاش کرد و مدیران دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را در جهت جذب این اعتبارات بکار گیرند.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد ، تصریح کرد: وجود اراضی مناسب برای کشاورزی یکی از ظرفیت های توسعه در این منطقه محسوب می شود.

علیرضا آشناگر گفت : بنیادها و مجموعه های حمایتی همچون برکت ، آستان قدس رضوی و دیگر نهادها به عنوان محرک ‌توسعه هر شهرستان محسوب می شوند که باید ضمن تشکیل جلسات و نشست های مختلف از این ظرفیت در جهت توسعه استفاده کرد.

آشناگر با بیان اینکه برخی از روستاهای میامی سهم بسزایی در بازار تهران دارند ادامه داد : میامی بدلیل موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی ، زمینه خوبی برای توسعه گردشگری نیز دارد و با وجود معادن بسیار خوب و غنی در این منطقه که می توان با فرآوری ثروت افزایی و ایجاد اشتغال کرد.

وی با اشاره به  معرفی میامی به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، گفت :  شاخص های توسعه یافتگی در این شهرستان به نسبت استان و کشور ضعیف است که باید تلاش جدی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه هدف دولت بر این است که بین مناطق مختلف کشور توازن برقرار شود، گفت : عقب ماندگی زیادی در میامی وجود دارد که باید کمک کنیم تا این عقب ماندگی ها جبران شود.

استاندار سمنان ادامه داد: با اعلام شهرستان‌ میامی در شمار شهرستانهای کمتر توسعه یافته ، ستاد توسعه و برنامه ریزی شهرستان با هدف ارزیابی عملکرد مدیران برای پیشرفت سند توسعه شهرستان برگزار شد.

وی اظهار داشت: برخی منابع بانکی و تسهیلات برای شهرستان میامی در نظر گرفته شده که هیچ سقف و محدودیتی ندارد .

آشناگر گفت : بر اساس هشت گام تعریف شده توسعه در استان ، تسهیلات و مساعدت هایی به این شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد : سهم شهرستان میامی در اعتبارات مدیریتی و سنواتی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است .

استاندار سمنان گفت : هیچ عذری از مدیران جهت عدم انجام تعهدات و کندی طرح ها قابل قبول نیست .

آشناگر با بیان اینکه مجموع اعتبارات طرح های افتتاح شده دهه فجر میامی در سال ۹۷ حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است ، تصریح کرد : اعتبارات عمرانی و اقتصادی در سال ۹۸ به ۵۷۰ میلیارد ریال افرایش یافت و در سال ۹۹ نیز با اختصاص اعتبار مناسب به یکهزارو ۳۰ میلیارد ریال رسید.

وی گفت : سمنان هفتمین استان وسیع کشور محسوب می شود که این موضوع ، نرخ هزینه ها وخدمات را بالا می برد .

استاندار سمنان اظهار داشت : اگر دستگاه های اجرایی نتوانند اعتبارات خود را جذب کنند ، این اعتبارات را به سایر دستگاه ها اختصاص داده خواهد شد.

رئیس کارگروه توسعه شهرستان میامی ادامه داد : اولویت واگذاری اموال مازاد دولت در سطح استان با مردم آن منطقه است و همچنین نظارت بر بازار و قیمت ها ، وظیفه جدی دولت است و باید با دقت انجام شود.

استاندار سمنان همچنین ادامه داد: امسال ۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان میامی تخصیص یافته که باید تجهیزات آن نیز تامین شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار