رئیس جدید سازمان تجارت جهانی هشدار داد، "ناسیونالیسم واکسن" روند پیشرفت در پایان دادن به پاندمی کووید ۱۹ را کند می‌کند و می‌تواند رشد اقتصادی همه کشورهای جهان چه غنی و چه فقیر را فرسایش دهد.
کد خبر: ۹۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 16 February 2021

رئیس جدید سازمان تجارت جهانی: "ناسیونالیسم واکسن" روند بهبود پاندمی کرونا را کند می‌کند

به گزارش تابناک سمنان "انگوزی اوکونجو-ایویلا"، نخستین رییس زن و نخستین رییس آفریقایی سازمان تجارت جهانی گفت: اولویت اصلی من تضمین اقدامات بیشتر این نهاد برای رسیدگی به پاندمی کروناست. کشورهای عضو باید به تلاش‌ها برای لغو محدودیت‌های صادراتی که تجارت به کشورهای نیازمند به دارو و تجهیزات را کند می‌کند، سرعت ببخشند.

وی افزود: سازمان تجارت جهانی می‌تواند کمک بیشتری به توقف پاندمی کرونا کند. تا زمانی که همه در امنیت نباشند، هیچ کس در امان نیست. ناسیونالیسم واکسن در این برهه از زمان کارساز نخواهد بود چرا که انواع مختلف آن در راه است. اگر دیگر کشورها ایمن‌سازی نشوند، این تنها یک عقب‌گرد خواهد بود. درست و وجدانی نیست زمانی که ما این تکنولوژی را داریم، مردم در نقاط دیگر جهان جان بدهند و در صف انتظار بمانند.

انگوزی اوکونجو-ایویلا تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهند اگر کشورهای فقیر نتوانند سریعا جمعیت‌های خود را واکسینه کنند، اقتصاد جهانی در تولید بالقوه ۹ تریلیون دلار ضرر می‌کند و کشورهای ثروتمند متحمل حدود نیمی از این تاثیر خواهند شد.

وی گفت: هم از نظر بهداشت انسانی و هم از نظر اقتصادی، ناسیونالیست بودن در این برهه از زمان برای جامعه بین‌الملل بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

انگوزی اوکونجو-ایویلا افزود: از تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کمک به تلاش‌های سازمان تجارت جهانی برای تضمین توزیع‌ وسیع‌تر واکسن‌های کووید ۱۹ بسیار خوشحال شدم. من فکر می‌کنم که منافع و اولویت‌هایمان همسو هستند. آنها می‌خواهند سازمان تجارت جهانی را به هدف اصلی خود بازگردانند.  هدف اصلی این نهاد مردم، فراگیری و اقدامات مناسب برای مردم عادی است.  

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار