رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن هشدار در خصوص خطر موج جدید کووید19 و خطر احتمالی ابتلا به گونه جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در کشور و استان گفت: هنوز هیچ بیمار مبتلای به کرونای انگلیسی در سمنان شناسایی نشده است.
کد خبر: ۹۴۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 16 February 2021

Image result for نوید دانایی

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی مواردی از ابتلا به گونه جهش یافته کرونای انگلیسی اظهار کرد: وقتی مواردی از ابتلا به این گونه جدید در نقاطی از کشور وجود دارد، احتمال انتقال آن به دیگر نقاط و از جمله جمعیت تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود دارد.

وی بر لزوم افزایش مراقبت‌ها در روزهای اخیر تاکید و تصریح کرد: با توجه به مشاهده نوع جهش یافته کرونا در برخی از مناطق، این روزها مراقبت بیشتر و دوری جدی از دورهمی‌ها در همه نقاط کشور یک امر ضروری است تا خدای ناکرده دچار ابتلا به این گونه جهش یافته و یا موج چهارم کروناویروس نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از روند افزایشی ابتلاها در جمعیت تحت‌پوشش خبر داد و افزود: روند افزایشی ابتلا در برخی از مناطق کشور آغاز شده، البته این سیکل هنوز در جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شروع نشده اما شواهدی در جمعیت تحت پوشش دیده شده که لازم است سطح پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد.

دکتر دانایی با بیان اینکه تنها در 24 ساعت گذشته 50 مورد آزمایش مثبت در بین سرپایی‌های علوم پزشکی سمنان گزارش شده ادامه داد: علاوه بر این در 48 ساعت گذشته 16 مبتلای جدید در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند که این مهم نشان‌دهنده این است که روند ابتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان نیز سرعت بیشتری گرفته است.

وی بر ضرورت رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به کووید19 و جلوگیری از توسعه این همه‌گیری، باید برپایی گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها را به کلی فراموش کنیم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار