تعداد دو برابر مبتلایان نسبت به هفته گذشته؛
تابناک سمنان: دکتر احسان بینش معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش قابل توجه موارد مثبت سرپایی در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد تست‌های مثبت و موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در شاهرود و میامی به نسبت هفته‌های قبل دو برابر شده است.
کد خبر: ۹۴۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 17 February 2021

Image result for ویروس کرونا

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: اگر این روند همچنان ادامه بیابد در روزهای آتی به تدریج شاهد افزایش بیشتر بستری‌ها در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خواهیم بود.

وی  از بستری بودن 66 بیمار با تشخیص قطعی کووید19 در بیمارستان امام حسین شاهرود خبر داد و خاطرنشان کرد: 11 نفر از این مبتلایان در بخش آی سی یو و 55 بیمار نیز در بخش ویژه کرونایی این بیمارستان بستری هستند.

دکتر احسان بینش از شناسایی 95 مورد مثبت جدید در این دانشگاه طی دو روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: موارد قطعی مثبت در جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود به بیش از هفت‌هزار و 25 بیمار رسیده است.

بینش از افزایش محسوس میزان بستری‌ها در دو هفته اخیر خبر داد و گفت: البته این موارد در چند روز اخیر تقریبا ثابت مانده اما در صورت ادامه روند افزایش موارد شناسایی شده در آینده با افزایش احتمالی بستری‌های نیز روبرو خواهیم بود.

دکتر بینش در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مشاهده احتمالی گونه‌های جهش‌یافته کووید19 اظهار کرد: متاسفانه مدتی است که شاهد جهش و تغییر رفتار این ویروس مواجه‌ایم و وجود گونه‌هایی همچون ویروس انگلیسی و آفریقایی گویای همین تغییر رفتار ویروس است.

وی ادامه داد: هم بیماری‌زایی و هم قابلیت سرایت در گونه‌های جهش یافته موسوم به کرونای آفریقایی و انگلیسی بیشتر است و همین ایجاب می‌کند که سطح مراقبت‌ها و رعایت‌ها در جامعه افزایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هنور مورد قطعی از کرونای انگلیسی در شاهرود و میامی گزارش نشده افزود: البته موارد مشکوکی وجود داشته که تست‌های آنها ارسال شده اما پاسخ آن هنوز دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه مواردی از مرگ و ابتلا به این گونه جهش یافته در دیگر نقاط کشور رویت شده اضافه کرد: اگرچه این موارد اندک بوده اما با توجه به مشاهده این گونه در مناطقی از کشور امکان انتقال آن وجود دارد.

این پزشک از عموم شهروندان خواست با حساسیت بیشتر، به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناویروس توجه کنند و از هرگونه دورهمی و گردهمایی پرهیز کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار