کد خبر: ۹۴۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 18 February 2021

Image result for black ps5

 

به گزارش تابناک سمنان سال گذشته، ما فراز و نشیب‌های زیادی را در زمینه‌ی گیمینگ تجربه کردیم. اما آخرین سخت‌افزارهای گیمینگ معرفی‌شده در اواخر سال ۲۰۲۰ بر تمام موارد دیگر غلبه کرد. کنسول‌های نسل بعدی پلی استیشن ۵ سونی و ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت معرفی و عرضه شدند. سپس، نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت AMD و انویدیا که انتظار می‌رود حتی از سنگین‌ترین پردازش‌های نرم‌افزاری بازی‌ها پشتیبانی کنند، منتشر شد. امسال، برای هر گیمری سخت‌افزار مناسبی وجود دارد.

اخبار مربوط به گیمینگ باعث به وجود آمدن امید و انتظار زیادی در هر گیمری شده است. بسیاری از کاربران برای سال‌هاست که دارای کنسول‌های پلی استیشن ۴ به همراه یک رایانه شخصی هستند اما معمولاً رایانه‌های شخصی به‌عنوان پلتفرم مورد علاقه کاربران بوده است و در بسیاری از مواقع، پلی استیشن ۴ آن‌ها برای ماه‌ها بدون استفاده باقی می‌ماند . اما در حال حاضر قیمت سخت‌افزارهای مربوط به بازی بالا رفته است و کاربران برای تجربه بازی‌های نسل جدید باید تصمیم بگیرند که آیا اکنون باید یک پلی استیشن ۵ بخرند یا برای ارتقاء رایانه شخصی خود به کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3090 و یک پردازنده جدید پس‌انداز کنند؟

زمانی انتخاب بین کنسول و رایانه شخصی راحت بود اما اکنون دیگر این‌گونه نیست.

جدیدترین سخت‌افزارهای کامپیوتر از اجرای بازی‌های روز با بالاترین کیفیت ناتوان هستند

پلی استیشن 4

هنگامی که کارت‌های گرافیک نسل بعدی با قابلیت رهگیری پرتو منتشر شد، تنها می‌شد چند عکس نمایشی و چند نمودار بی‌اساس را برای تخمین عملکرد این کارت‌های گرافیک ارائه داد. از زمان ورود این کارت‌های گرافیک به بازار، شاهد انتشار بازی‌هایی مانند «Cyberpunk 2077»، «Watchdogs: Legion» و «Medium» بودیم که به ما این فرصت را می‌دهند تا سخت‌افزارهای جدید معرفی‌شده را شخصاً آزمایش کنیم. البته هنوز هم ممکن است هنگام اجرای نرم افزارهای بسیار سنگین یا به دلیل عدم بهینه‌سازی آن‌ها برای سخت افزارهای جدید، ناامید شوید.

حتی قبل از انتشار بازی‌ها، سیستم پیشنهادی برای اجرای آخرین بازی‌های AAA هشداردهنده بود. DSOG در این هفته گزارش داد که حتی اگر کیفیت بازی ۱۰۸۰p استاندارد باشد و ویژگی‌های رهگیری پرتو خاموش باشد، Medium نمی‌تواند با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه بر روی رایانه‌های شخصی مجهز به پردازنده اینتل i9-9900K و کارت گرافیک RTX 3080 اجرا شود. علاوه بر این، بازی Medium با مشکلات مربوط به بهینه‌سازی روبه‌رو است که البته این مشکلات منحصر به این بازی نیست.

مشخصاً، با استفاده از رایانه شخصی می‌توان بازی‌های قدیمی‌تر را با تنظیمات بالا انجام داد. اما بازی‌هایی که به‌تازگی عرضه شده‌اند باید نشانگر قدرت پردازشی بالای جدیدترین سخت‌افزارهای معرفی‌شده باشند تا کاربران به خرید این محصولات ترغیب شوند که متأسفانه این‌گونه نبوده است. البته این بازی‌ها از نظر بهینه‌سازی و فریم‎‌ریت در کنسول‌ها نیز عملکرد درخشانی ندارند، اما بازی‌های انحصاری سونی دارای مشکلات بازی‌های مولتی پلتفرم نیستند.

در هفته‌های گذشته و با مشاهده نقد و بررسی‌ها و عملکرد ضعیف بازی‌های جدید، مشخص است که حتی قدرتمندترین کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های موجود در بازار در اجرای بازی‌های روز با تنظیمات بالا دچار مشکل هستند. این سخت‌افزارها قرار است سال‌ها بدون نیاز به ارتقاء بتواند بازی‌های روز را به‌خوبی اجرا کنند، اما از هم‌اکنون و هنگام اجرای بازی‌های روز، ضعیف و قدیمی به نظر می‌رسند. آیا توسعه‌دهندگان بازی‌های خود را بیش از حد سنگین کرده‌اند؟ یا شاید انتظارات کاربران بسیار زیاد است؟ البته پاسخ به این سؤال در حال حاضر سخت است.

بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ به یک دلیل اصلی برای خرید این کنسول تبدیل شده‌اند

Marvel's Spider-Man: Miles Morales برای پلی استیشن 4

گاهی اوقات، بازی کردن با رایانه شخصی مانند یک تلاش همیشگی برای توسعه و انطباق با آخرین فناوری‌های کامپیوتری است که برای دوستداران تکنولوژی لذت‌بخش و برای باقی گیمرها یک سرگرمی است. البته برای تبدیل شدن به یک گیمر کامپیوتر، باید به همان میزان انرژی و پول زیادی را صرف کنید، زیرا دلیل اصلی بسیاری از مردم برای انتخاب رایانه شخصی به‌جای کنسول، تجربه بازی‌ها با بهترین کیفیت ممکن است. به همین دلیل، ممکن است تصور شود که گیمرهای کامپیوتر خود را خدای گیمرها می‌دانند.

با این حال، دارندگان پلی استیشن ۵ در حال حاضر می‌توانند کیفیت تصویر ۴K، بهینه‌سازی بهتر بازی‌ها در برخی عناوین و بازخورد لمسی را در کنترلر دوال سنس تجربه کنند. همه این موارد با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به یک رایانه مخصوص بازی با قدرت مشابه است که می‌توان مجموعه قطعات آن را اسمبل کرد یا به‌صورت اسمبل شده خرید. زمانی که انرژی و پول سرمایه‌گذاری شده در یک رایانه مخصوص بازی را با میزان سرگرم‌کننده بودن آن مقایسه کنید، این‌طور به نظر می‌رسد که هزینه کردن برای یک کامپیوتر مخصوص بازی عاقلانه نیست.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل خرید کنسول پلی استیشن ۵ برای بسیاری از کاربران، عناوین انحصاری سونی است. این بازی‌ها همیشه در لیست «بهترین بازی‌ها» بوده‌اند، اگرچه بازی‌های انحصاری کامپیوتر مانند «World of Warcraft» یا «Dota 2» نیز لذت‌بخش هستند اما کاربران زیادی بازی‌های انحصاری پلی استیشن را ترجیح می‌دهند. البته، برخی از این عناوین انحصاری نیز در نهایت برای استیم یا اپیک ولی پس از چندین سال و با بهینه‌سازی‌های اساسی منتشر می‌شوند.

وقتی مشخص شد که بازی‌های «Horizon: Forbidden West»، «Demon’s Souls» و «God of War: Ragnorak» برای پلی استیشن ۵ منتشر می‌شوند، بسیاری از کاربران برای خرید این کنسول و تجربه چنین بازی‌هایی هیجان‌زده بودند . حالا که چند ماه از معرفی کارت‌های گرافیک آمپر انویدیا و بیگ نوی AMD گذشته است، برخی از گیمرهای کامپیوتر به دارندگان پلی استیشن ۵ حسادت می‌کنند.

خرید پلی استیشن ۵ مقرون به صرفه است

Horizon: Forbidden West برای پلی استیشن 5

بازی کردن روی کنسول‌ها بسیار آسان است چراکه نیازی نیست نگران اورکلاک شدن یا تغییر سیستم خنک‌کننده یا پردازنده باشید. کنترلر مخصوص کنسول در جعبه وجود دارد پس نیازی به تحقیق در مورد خرید بهترین ماوس و صفحه‌کلید برای بهبود تجربه بازی کردن نیست. کل سیستم را می‌توان با قیمتی مقرون به صرفه خرید و تنها لازم است هر ۵ تا ۷ سال یک‌بار به‌روز شود. این در حالی است که خرید یک رایانه مخصوص بازی تقریباً طاقت‌فرسا و از نظر مالی ناامیدکننده است.

البته این به معنی آن نیست که همه‌ی گیمرهای کامپیوتر باید به گیمر پلی استیشن ۵ تبدیل شوند. ممکن است در سال آینده اوضاع به نفع گیمرهای کامپیوتر تغییر یابد ولی در حال حاضر، پلی استیشن ۵ با قدرت زیاد وارد رقابت با رایانه‌های شخصی شده است. تا زمانی که بهینه‌سازی بازی‌ها برای رایانه‌های شخصی انجام شود یا توسعه‌دهندگان انتظارات خود از سخت‌افزارهای کامپیوتر را تعدیل کنند، انتظار می‌رود که بازی‌های برتر سال ۲۰۲۱ مختص پلی استیشن ۵ باشد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار