احیای اکوسیستم‌های مرتعی؛
تابناک سمنان: علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات احیای اکوسیستم‌های مرتعی امسال در ۲۰۴۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی استان اجرا شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 18 February 2021

نتیجه تصویری برای مرتع

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: اجرای عملیات احیای اکوسیستم های مرتعی در راستای اجرای طرح ۹ در ۹۹ و اقدامات جهشی برنامه ریزی شد.

وی بیان کرد: همزمان با اجرای طرح های مربوط به احیای اکوسیستم های مرتعی، احیاء و توسعه رویشگاه های گیاهان داروئی و صنعتی (محصولات فرعی مرتعی) در ۱۱۰۰ هکتار از مراتع استان سمنان نیز اجرا شده است

علی اصغر جلالی تاکید کرد: اقدامات «احیای اکوسیستم های مرتعی» شامل طرح های بذرکاری، بذر پاشی، کپه کاری، مدیریت چرا، ذخیره نزولات، و پایش مراتع، است که با هدف حفظ و بهبود اکوسیستم های مرتعی انجام می شود.

جلالی گفت: اقدامات توسعه این گیاهان در مناطقی که خاستگاه رویشی آنها باشد اجرایی می شود و این اقدامات با مشارکت بهره برداران عرفی مراتع و در راستای احیای رویشگاه های مرتعی انجام خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به اهمیت اقدامات احیای مراتع اشاره کرد و در این باره ابراز داشت: مراتع یکی از مهم ترین سرمایه های طبیعی محسوب می شود که بهره برداری صحیح همراه با عملیات اصلاح و احیای آنها می تواند نقش اساسی در جهت حفظ آب، خاک و تأمین نیازمندی های کشور در زمینه فرآورده های پروتئینی، داروئی و صنعتی، کاهش روان آب ها و کنترل سیل و رسوب داشته باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار