سالنی با هدف برگزاری کنسرت موسیقی؛
تابناک سمنان:  مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع احداث می‌شود و شامل ۶ طبقه است.
کد خبر: ۹۴۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 18 February 2021

نتیجه تصویری برای احداث تالار مرکزی سمنان آغاز شد

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرنگی و هنری  (تالار مرکزی) سمنان در ضلع جنوبی پارک کومش ابراز داشت: احداث تالار مرکزی سمنان از مصوبه‌های سفر اول رئیس جمهوری در سال ۹۵ به استان سمنان بود.

وی  گفت: گام اول این طرح، احداث سالن اجتماعات بزرگ به منظور برگزاری کنسرت‌های موسیقی است زیرا در استان سمنان سالن مناسبی با این کاربرد وجود ندارد.

فرشید فلاح افزود: مجمتع فرهنگی و هنری سمنان شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

فلاح بیان کرد: ۵ میلیارد ریال در سال ۹۸ به منظور طراحی این تالار و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز امسال برای احداث آن به استان سمنان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل طراحی و مناقصه اجرای این تالار برگزار شده بیان کرد: طراحی و نظارت بر اجرای این تالار بر عهده یک شرکت پیمانکاری پایه یک و دارای رتبه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه مجتمع‌های فرهنگی و هنری مهمانخانه‌های یک شهر هستند و لازم است بهترین طراحی و ساخت را داشته باشند، تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان توجه و حساسیت زیادی بر اجرای شایسته این طرح دارد.

فلاح با بیان اینکه احداث تالار مرکزی سمنان یک مطالبه مردمی است که با تاخیر مواجه شد افزود: بعد از چند سال تاخیر، اجرای این طرح با پیگیری‌های جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سمنان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سمنان آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حاشیه این آیین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده برای احداث تالار مرکزی سمنان را در سال ۹۸ یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد که لازم است در سال جدید به روزرسانی شود.

وی همچنین زمان افتتاح این تالار و اجرای سریعتر آن را وابسته به سرعت تامین اعتبار مورد نیاز دانست و گفت: تلاش این اداره کل بر این است که گام اول مجتمع فرهنگی و هنری سمنان هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار