طبق آخرین آمارها؛
آمار‌های ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز جمعه، یک بیمار کرونایی دیگر هم در استان جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۹۴۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 19 February 2021

یک بیمار کرونایی در استان سمنان جان باخت/ مجموع فوتی‌ها ۹۰۹ نفر

 

به گزارش تابناک سمنان آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در بازه زمانی ۲۴ ساعت منتهی به آغاز روز آدینه نشان از فوت یک بیمار کرونایی دیگر در سطح استان می‌دهد تا مجموع فوتی‌های بیماری کرونا در دیار قومس از اسفند ماه سال قبل تا کنون به عدد ۹۰۹ برسد.

در این بازه زمانی ۱۳۹ بیمار جدید کرونایی نیز در استان سمنان شناسایی و ۱۱۱ نفر در بیمارستان‌های مرتبط با این بیماری بستری شدند که سهم شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تعداد ابتلای جدید ۹۶ نفر و از بستری‌ها ۵۵ نفر بوده است همچنین ۴۳ بیمار جدید کرونایی در شاهرود و میامی شناسایی شدند و تعداد بستری‌های کرونایی قطعی در این دو شهرستان و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز آدینه به عدد ۵۶ رسیده است.

آمار ۱۲ ماهه اخیر

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان سمنان یعنی بازه زمانی اسفند ماه ۹۸ تا ابتدای روز یکم اسفند ماه ۹۹ مجموعاً ۲۴ هزار و ۱۵۳ نفر در سطح استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که هفت هزار و ۴۳۱ نفر از این تعداد با بهبودی از بیمارستان مرخص و مابقی یا نیاز به بستری در بیمارستان نبوده و بیماری شأن سرپایی و با استراحت در خانه خوب شده و یا فوت کرده‌اند.

سهم شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از میزان کل ابتلاء ۱۷ هزار و ۳۰ نفر و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هفت هزار و۱۲۳ نفر بوده است سهم دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبود یافتگانی که از بیمارستان مرخص شده‌اند نیز سه هزار و ۸۱۱ نفر و سهم شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در یکسال اخیر سه هزار و ۶۲۰ نفر اعلام می‌شود.

۶۶۸ نفر در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۲۴۱ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی طی بازه زمانی یک سال اخیر از بابت بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند متأسفانه این روند هنوز هم در استان ادامه دارد تا جایی که شرایط در شهرستان شاهرود نارنجی اعلام شده است.

شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در کنار مهدی‌شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هشدارها در آنها همچنان با قدرت پابرجا است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهمترین موضوعاتی است که مسئولان استان سمنان مردم را نسبت به رعایت آن در کنار فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، ترغیب می‌کنند.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است لذا آمار مجموع بیماری کرونا در این استان در واقع تجمیع آمارهای این دو دانشگاه محسوب می‌شود. شهرستان‌های سمنان، سرخه، دامغان، مهدی‌شهر، آرادان و گرمسار و دامغان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار