معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به کاهش پدیده فرار مالیاتی در سال‌های اخیر، گفت: وصول مالیات در استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون سه‌ برابر شد.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 21 February 2021

به گزارش تابناک سمنان علیرضا دیانی  ابراز داشت: امسال با وجود اینکه هنوز ۲ ماه از سال باقی‌مانده اما میزان وصول مالیات از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال برابر با عملکرد وصول مالیات در سال گذشته است.

وی ادامه داد:  سال گذشته میزان وصول مالیات در استان سمنان با نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات به ۶ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید میزان وصول مالیات در استان سمنان ۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: مالیات در واقع درآمد کشور  برای تامین هزینه‌ها است و جزو پاک‌ترین درآمدها به شمار می‌رود و در  بسیاری کشورها درآمدها از مالیات تامین می‌شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت، «وصول با اصولِ» مالیات را یکی از مهمترین سیاست‌های نظام مالیاتی برشمرد و گفت: مهمترین رسالت مالیات ایجاد عدالت اجتماعی و عدالت مالیاتی است و مهترین ابزار برای درآمد و ایجاد رونق تولید محسوب می شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی وصول مالیات بر اساس اسناد و مدارک مثبته و بانک اطلاعاتی موجود در طرح جامع مالیاتی انجام می شود  و این  شفافیت مالیاتی عامل بازدارنده در فرار مالیاتی است.

دیانی اظهار داشت: افرادی که از پرداخت مالیات فرار کنند با توجه به بسترهای ایجاد شده  و بانک اطلاعاتی شناسایی می‌شوند و علاوه بر ممنوع الخروج شدن از کشور از حقوق اجتماعی نیز محروم خواهند شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بیان کرد: ایجاد طرح جامع مالیاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند یکی از دستاوردهای نظام مالیاتی محسوب می‌شود که با اجرای این طرح و هوشمندکردن نظام مالیاتی با ایجاد سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد رصد و منابع مالیاتی جدید شناسایی می‌شود.

امسال ۳۰ هزار و ۷۷۳ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی در سه گروه اول، دوم و سوم مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم از سوی مودیان مالیاتی تسلیم شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار