۵۰۰ مبتلا به سالک در یکسال گذشته؛
تابناک سمنان: مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان با اشاره به اینکه برای مقابله، مهار و ریشه کنی سالک در بخش امیرآباد این شهرستان ۱۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، گفت: ۲۱روستای این بخش درگیر بیماری هستند.
کد خبر: ۹۴۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 22 February 2021

Image result for بیماری سالک

 

فرماندار دامغان شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ خانوار شامل شش هزار نفر جمعیت روستایی بخش امیرآباد در معرض بیماری سالک قرار دارند، تاکید کرد: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای ریشه کنی سالک در دامغان نیاز است.

مهدی بندآبادی با بیان اینکه دو هزار هکتار کار لانه کوبی در سطح بخش امیرآباد برای مهار، ریشه کنی بیماری سالک اجرا می‌شود، بیان کرد: و برای خرید سم با هدف آغشته سازی پشه بند به سم و کار سم‌پاشی به ۷۲ میلیون تومان اعتبار نیاز است اما تاکنون چهار مرحله کار لانه کوبی، سم‌پاشی، تخریب و خاک برداری نخاله‌های ساختمانی با همکاری بخشداری امیرآباد و دهیاری‌های تابعه این بخش انجام شده است.

بندرآبادی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان ۱۷۶ میلیون تومان اعتبار با هدف مقابله و مبارزه با بیماری سالک در بخش امیرآباد اختصاص داده است، ابراز کرد: سال گذشته ۵۰۰ نفر از جمعیت روستایی بخش امیرآباد مبتلا به بیماری سالک شدند که این آمار امسال به یک هزار و ۸۰ نفر رسیده است که نشان از افزایش آمار بیماران دارد که می‌طلبد برای مهار و کنترل و مقابله با این بیماری شدت بیشتری گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی مرکز تحقیقات کاربردی سالک در دامغان از ضرورت‌ها است، گفت: مدیران تمام عزم خود را برای ریشه کنی بیماری سالک در سطح شهرستان به کار گرفته و امیدواریم شاهد کاهش بیماری سالک در بین جمعیت روستایی این شهرستان باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار