مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: میانگین بارش استان در سالجاری از ابتدای مهر تاکنون نسبت به بلند مدت ۴۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۴۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 23 February 2021

میانگین بارندگی در استان سمنان ۴۰ درصد کاهش یافت

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی ابراز داشت: از ابتدای مهر تاکنون میانگین بارش در استان سمنان  ۳۷.۵ میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته میانگین بارش استان  بین ۶۷ تا ۶۸ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: میانگین بارش استان سمنان در سال زراعی امسال نسبت به میانگین بلند مدت (دوره ۳۰ ساله) نیز کاهش چشمگیر داشته و میانگین بارش در بلند مدت ۶۲.۳ میلیمتر است.

وی اضافه کرد: میانگین بارندگی در کشور از ابتدای مهر امسال تاکنون  ۸۰.۹ میلیمتر است و این در حالی است که میانگین بارندگی در این مدت در استان سمنان ۳۷.۵ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: تغییرات اقلیم و انتشار گاز گلخانه‌ای مهمترین عامل کاهش بارندگی در استان است.

وی یادآور شد: افزایش گازهای گلخانه‌ای، فعالیت‌های انسانی و افزایش گرمایش زمین از عوامل اصلی تغییرات اقلیم است و البته این تغییر منحصر به استان و کشور نیست  و جهان درگیر گرمایش زمین است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در استان سمنان مدیریت مصرف و چاره‌اندیشی برای جبران کم‌آبی یک ضرورت است و باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار