معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، گفت: با افرادی که در این خصوص بی‌توجهی کنند برخورد قضایی و قانونی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 24 February 2021

 

جعفر مردانی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای این استان افزود: در روزهای اخیر رعایت محدودیت‌های هوشمند، کمرنگ شده است و این موضوع با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته در استان‌های همجوار به شدت نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گذشته است و در طول این مدت کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند و باید با همراهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از حجم کار فعالان این عرصه را کاهش دهیم.

مردانی به نقش رسانه‌ها و معتمدان محلی در ترغیب مردم به رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: توصیه می‌شود اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در صدر خبرها قرار گیرد و نسبت به حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های فرهنگی انجام گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری کنترل مبادی ورودی استان را از جمله اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش‌یافته در استان برشمرد و گفت: ترددها در سه شهرستان هم مرز با استان خوزستان کنترل می‌شود و ایستگاه‌هایی در گردنه تازار و سد کارون4 با کمک هلال احمر، پلیس‌راه و مرکز بهداشت مستقر و از ترددهای شخصی و غیرضروری جلوگیری شود.

مردانی خاطرنشان کرد: از آنجا که مسیرهای ارتباطی ما با استان خوزستان ترانزیتی است از این‌رو نمی‌توان ترددها را به طور کلی ممنوع کرد اما باید تا جایی که امکان دارد از ورود و خروج خودروهای شخصی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر ترددهای شبانه در استان نیز کمرنگ شده است، افزود: باید نیروهای بیشتری به این طرح اختصاص یابد و نظارت‌ها تقویت شود.

مردانی، ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش، نمایشگاه و جشنواره در استان تا پایان سال را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد و گفت: علاوه‌بر آن در جلسات اداری توزیع پذیرایی و چایی ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مبل در استان، خاطر نشان کرد: بازدید از این نمایشگاه برای عموم مجاز نیست و چنانچه در این خصوص تخلفاتی گزارش شود علیه برگزارکنندگان آن اعلام شکایت می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به محدودیت‌ سفرهای نوروزی، اظهار داشت: امسال ایستگاه‌های سلامت نوروزی نخواهیم داشت.

محمد حیدری افزود: در خصوص برپایی نقاهتگاه‌ها در مراکز شهرستان‌ها نیز آمادگی وجود دارد و تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های مربوطه این برنامه اجرا شود تا چنانچه به قرنطینه و ایزوله بیماران ضرورت پیدا شود بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است به طوری که تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار