مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با اشاره به ضرورت تامین آب برای توسعه صنعت استان گفت: ۳۷ میلیون متر مکعب آب سالانه در بخش صنعت استان مصرف می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 28 February 2021

۳۷ میلیون متر مکعب آب سالانه در بخش صنعت استان سمنان مصرف می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج حیدریان ابراز داشت: شرکت آب منطقه‌ تامین آب و راهبرد مدیریت مصرف را بر طبق سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان دنبال می‌کند تا بتواند مشکلات در تامین آب بخش‌های مختلف استان مانند صنعت را رفع کند.

وی ادامه داد: اکنون برخی سدهای استان سمنان تخصیص صنعت دارد و این آمادگی وجود دارد تخصیص آب از سد شرق استان برای صنعت در همان منطقه در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: سه چهارم هدف تامین آب استان سمنان از طریق انتقال آب بین حوزه‌ای با استان همجوار، تامین آب صنعت است و این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه به صنعت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان تصریح کرد: سند سازگاری با کم آبی استان سمنان به عنوان نقشه راه در تامین منابع و مدیریت مصرف آب است و براساس سند ۱۷۸ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری و آغاز ‌شد.

وی با اشاره به سند سازگاری با کم‌آبی، یادآور شد: ساختار آب در کشور تغییر می‌کند و دیگر ساختار آب  به صورت استانی نیست و با نگاه منطقه‌ای و مرز سیاسی  به این موضوع پرداخته نمی‌شود، بلکه ساختار آب در مناطق مختلف به صورت حوضه آبخیز دیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: با تغییر ساختار آب در کشور فلات مرکزی در یک حوزه قرار می‌گیرد و دیگر اسمی از یک استان خاص نیست و برنامه‌ریزی‌ها در تامین منابع آبی براساس حوضه آبخیز بدون توجه به مرز سیاسی انجام می‌شود.

در استان سمنان سالانه حدود یک میلیارد و ۲۴۸میلیون مترمکعب آب تولید می شود که هفت درصد از آن در بخش خانگی، ۸۸.۹ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت مصرف می شود.

سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان بهمن امسال  با حضور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار