مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:تعلیم و تربیت باید در کنار هم باشد، علم به تنهایی فساد ایجاد می‌کند و مربیان ما باید همه تلاش خود را در زمینه تربیتی به کار بگیرند.
کد خبر: ۹۴۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 28 February 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه به مناسبت هفته امور تربیتی و گرامی داشت تربیت اسلامی جلسه‌ای در اداره کل آموز و پرورش تشکیل شد، در ابتدای این جلسه آیت الله مصطفی علما ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که بنیان گذار امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار داشت:تربیت یکی از ارکان اساسی انسان است، خداوند متعال نیز قبل از فرستادن احکام، راهنما و مربی برای هدایت انسان فرستاد، حضرت آدم قبل از اینکه دستور بدهد هادی و راهنما بودو همین سیره تا امروز ادامه دارد.

آیت الله علما اظهار کرد:خداوند بشر رابیهوده خلق نکرده، پیامبران وکتب آسمانی را برای هدایت و راهنمایی فرستاده و در طول تاریخ بشریت همه بزرگان و پیامبران بر تربیت تایید داشتند و یکی از کاملترین کتاب‌های آسمانی قرآن کریم است، که می‌خواهد انسان را جامع و کامل تربیت کند، در بیانیه گام دوم، رهبری بر اخلاق و معنویت در تمام شون زندگی تایید داشتند.

نماینده، ولی فقیه تاکید کرد:باید خروجی دانشگاه‌ها و مدارس ما انسان‌هایی مسلمان، انقلابی و دارای تفکر باشد.

در ادامه موسوی معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: تربیت مقدم بر آموزش و تعلیم است تا زمانی که تربیت انسانی صورت نگیرد انسان به سرمنزل مقصود نخواهدرسید.

وی با اشاره به اینکه قطعاً آموزش به تنهایی کارساز نخواهد بود، افزود: انسان برای اینکه به شایستگی برسد باید درست تربیت شود و مربیان پرورشی باید تمام توان خود را به کار گیرند.

موسوی تاکید کرد: هیچ جامعه‌ای به تکامل و رشد نخواهد رسید مگر اینکه اینمعقوله در جامعه نهادینه شود، جایگاه نظام آموزش و پرورش تبیین شود وباید درک درستی در این زمینه ایجاد شود که تربیت فقط وظیفه مربی امور تربیتی نیستهمه باید در این زمینه در کنار هم تلاش کنیم، سعادت جامعه تنها از مسیر تربیت صحیح می‌گذرد و باید تمام قوا تجهیزات نیروی انسانی خود را در اختیار تربیت دانش‌آموزان قرار دهیم تا توفیقات در زمینه‌های مختلف در جامعه به دست می‌آید و جامعه به مدینه فاضلی که آرزوی تمام نسل‌ها بوده تبدیل شود.

موسوی افزود:با توجه به اینکه در دنیای فن آوری و تکنولوژی قرار داریم ضرورت دارد امورتربیتی بازنگری و باز اندیشی شود تا در دنیای امروز کاربرد داشته باشد.

همچنین مجید یزدان پناه مدیر کل اموزش و پرورش کرمانشاه در این جلسه ضمن بدرود بر روح پر فتوح شهیدان باهنر و رجایی و خیر مقدم خدمت مربیان و حاضرین در جلسه تصریح کرد: وظیفه تعلیم و تربیت در درجه اول به عهده خانواده است باید خشت اول در خانواده نهادینه می‌شود و بعد وظیفه آموزش و پرورش است.

وی افزود: پایه اصلی دارایی فقط یادگیری علم نیست اگر پرورش و تربیت درست قرار نگیرد علم به تنهایی فساد ایجاد می‌کند.

یزدان پناه تصریح کرد: تا پرورش نباشد آموزش به تنهایی معنا ندارد، تعلیم و تربیت باید کنار هم قرار گیرند شهید رجایی و باهنر در سال ۵۹ پایه‌گذاری امور تربیتی و پرورشی در مدارس شدند و نتیجه این عمل باید جوانان آگاه دانا و دارای اندیشه و تفکر و میهن دوست و دیندار و عاشق سرزمین باشد.

وی ابراز داشت:در سند تحول بنیادین نیز و همچنین در گام دوم انقلاب تاکید شده علم به تنهایی نمی‌تواند موفقیت ایجاد کند باید با تربیت همراه باشند اگر پایه تربیت دینی درست چیده شود می‌تواند ما را به سمت خداشناسی و خودشناسی تشویق کنند و آن زمان است که می‌توانیم فرزندانمان را به سمت درست راهنمایی کنیم تا در هر موقعیتی درست تصمیم بگیرند این‌ها در کنار یکدیگر ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار