معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور خواستار شد:
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور خواستار اجرای طرح مدارس امین در تمامی ۱۱۰ هزار مدرسه فعال کشور شد.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 28 February 2021

  اجرای طرح مدارس امین در تمامی ۱۱۰ هزار مدرسه فعال کشور

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری در دیدار با مسوولان استان سمنان به تمجید از همدلی و همراهی بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه  و اظهار کرد: خوشبختانه امروز وحدت، همدلی و انس بسیار چشمگیری میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برقرار شده است

وی ادامه داد: برنامه‌های پنج ساله مشترک در ۴۰ محور میان حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش با امضای وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه ابلاغ می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور افزود: در حال حاضر دشمنان به شیوه‌های گوناگون سعی دارند تا ذهن و روح جوانان ما را درگیر خود کرده و در این راستا ما وظیفه داریم تا فعالیت‌های خود را گسترش دهیم تا دچار خسران و افسوس در آینده نشویم.

وی با بیان اینکه مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ دین و تربیت نیروی انسانی است گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی اخلاقی، تربیتی و اعتقادی است.اگر نسل آینده بدون اعتقاد به ارزش‌های نظام تربیت شود ، بی شک همه ی ارزش‌ها و جانفشانی های شهدا از دست خواهد رفت.

ملانوری با بیان اینکه سازمان حوزه با وسواس وارد آموزش و پرورش شده و نگاه کمیتی و عددی نداشته است تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی برای فعالیت چهار هزار مدرسه امین در سطح کشور با وسواس و دقت بسیار به انجام رسیده است. همچنین تلاش کرده‌ایم تا در آموزش طلاب برای ورود به آموزش و پرورش هم اهمیت قائل شده و هم با دقت عمل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ هزار نفر طلبه اصول معرفتی را در مرکز آموزش‌های مهارتی کاربردی به صورت مجازی سپری می‌کنند.‌

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مرکز تربیت مبلّغ معلم، برای تربیت طلاب به منظور حضور در آموزش و پرورش ایجاد شده است اظهار کرد: ۴۰۰ رشته گرایش درسی در حوزه‌های علمیه ، ویژه آموزش و پرورش دایر شده است.همچنین تدوین طرح تربیتی در حوزه‌های علمیه در راستای حضور فعال در آموزش و پرورش به انجام رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت مدارس امین در سراسر کشور گفت: طرح مدارس امین در راستای ایجاد تحول اخلاقی در بین دانش‌آموزان مراکز آموزشی کشور به انجام رسیده که بر پایه ۲۲ فضیلت اخلاقی برگرفته از قرآن و سنت است.

این مبلغ دینی با بیان اینکه مدارس مجری طرح امین، از ۳۰ تا ۹۷ درصد در سطح کشور موفقیت کسب کردند افزود:عقیده ما این است که باید تلاش شود تا برای تمامی ۱۱۰ هزار مدرسه فعال کشور، طرح مدرسه امین اجرا شود.

وی ادامه داد: ۹۰۰ مدرسه در استان سمنان وجود دارد که نیاز است تا ۹۰۰ طلبه ی آماده ، با دیدن آموزش‌های مهارتی ویژه ، وارد آموزش و پرورش شوند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد:  در حال حاضر خوشبختانه در سطح استان، بیش از تعداد مدرس، طلبه سطح دو وجود دارد و هیچ مشکلی برای تامین نیروی متخصص علوم دینی و مذهبی برای آموزش و پرورش استان وجود ندارد

وی یادآوری کرد: برای تحقق کامل طرح امین در مراکز آموزشی کشور نیاز به حمایت کامل و مساعدت دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار