بازنشستگان تأمین اجتماعی و جمعی از کارگران استان سمنان در خانه کارگر این استان تجمع کرده و نسبت به ناچیز بودن مستمری خود اعتراض کردند.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 01 March 2021

مطالبه بازنشستگان و کارگران استان سمنان چیست؟

 

به گزارش تابناک سمنان همسان‌سازی مستمری‌ها یکی از مطالبات این افراد بود و این افراد در سخنان خود به این نکته اشاره داشتند که مستمری بازنشستگی آن‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی بسیار ناچیز است.

جواد میر حاج عضو هیئت اجرایی خانه کارگر سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، درباره مطالبات مستمری‌بگیران و بازنشستگان این‌گونه می‌گوید که یکی از خواسته‌های جدی ما که بارها طی این سال‌ها گفته‌ایم این است که سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان یک‌نهاد عمومی غیردولتی با پول‌های ما و نسل‌های قبل از ما به اینجا رسیده است خواهش ما این است که مدیریت این سازمان از دست دولت در بیاید.

او با بیان اینکه دولت، کارگر و کارفرما 3 ضلعی هستند که باید برای این سازمان تصمیم بگیرند؛ اضافه می‌کند: ده‌ها سال پول پس‌انداز ما را در قالب شرکت‌ها به ثمن بخسی به دیگران ببخشند!

عضو هیئت اجرایی خانه کارگر سمنان اضافه می‌کند که این با پول 20 سال 30 سال سابقه ما این صندوق به وجود آمده و دولت نه‌تنها یک ریال کمک نکرده که امروز بیش از 300 هزار میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است.

میر حاج می‌گوید یکی از خواسته‌های ما این است که سازمان تأمین اجتماعی که با پول ما با سرمایه ما تشکیل‌شده و به اینجا رسیده مال خود ما باشد نه اینکه هر روزی یکی بیاید یک تصمیم برای این صندوق بگیرد اصلاً دولت کاری به این صندوق نداشته باشد به کارگر و کارفرما بسپرد خودش هم نظارت کند.

او اضافه می‌کند ما چیزی به نام بیمه تکمیلی نمی‌خواهیم، با بیمه تکمیلی مخالفیم ما 30 سال حق بیمه داریم که ده سال دیگر استفاده کنیم نه اینکه تازه از این به بعد ماهی 100 هزار تومان بدهیم.

با حقوق 2 یا سه میلیون نمی‌شود زندگی کرد

این عضو هیئت اجرایی خانه کارگر سمنان می‌گوید باید به چه زبانی بگوییم که با حقوق 2 یا سه میلیون نمی‌شود زندگی کرد، کاش صداوسیما برای یک ساعت بیاید پای درد دل کارگران و بازنشستگان بنشیند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خطاب به مسئولان می‌گوید ای مسئولی که روی صندلی چرخدار نشستی و خوابت می‌برد از امروز هوشیار باش این بازنشستگان بیدار شده‌اند دیگر تحمل ندارند.

حبیب‌الله محقق با بیان اینکه بیشتر بازنشستگان بازمانده‌های جنگ و انقلاب هستید اضافه می‌کند: این افراد 40 سال در جنگ و انقلاب نقش به سزایی داشتند و هشت سال دفاع مقدس زحماتی را متحمل شدند و خیلی از آن‌ها جانباز هستند و ما شرمنده آن‌ها هستیم.

او اضافه می‌کند امروز به نمایندگی از همه بازنشستگان و کارگران به آقای نوبخت می‌گویم ما هم در این مملکت زندگی می‌کنیم ما بازنشستگان، ما کارگران بازنشسته از بودجه عمومی دولت هم سهمی داریم، از سرانه درمان این مملکت هم سهمی داریم وزیر محترم بهداشت! سرانه درمان ما کجاست؟ چرا به یک فرد بیمه شده تأمین اجتماعی دارو نمی‌دهند و می‌گویند نداریم؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه این بازنشستگان بالای 30 سال حق بیمه دادند؛ ولی استفاده‌اش را دیگران می‌برند.

محقق خطاب به نوبخت اضافه می‌کند که «آقای نوبخت تو را به خدا به خودتان بیایید» ما توی این مملکت زندگی می‌کنیم شما بودجه گذاشتید برای همسان‌سازی حقوق، فقط برای کارمندان دولت؟ ما برویم بمیریم؟

او اضافه می‌کند که همسان‌سازی حقوق طرحی بود برای بازنشستگان دهه هشتاد و نود، 13 سال این طرح توی مجلس خاک خورد امسال آن را اجرا کردند به بازنشسته‌ای که در اسفندماه بازنشسته شد هفت میلیون حقوق دادند؛ همسان‌سازی هم شاملش شد، 2 میلیون اضافه شد؛ من و شمایی که 2 الی سه میلیون می‌گیریم با 400 تومان، 200 تومان نهایت تنها 700 تومان، این همسان‌سازی است؟ همسان‌سازی حقوق مال آن‌هایی بود که حقوقشان پایین بود نه اون بالایی‌ها. باید به خودتان بیایید اگر به خودتان نیاید از شما نخواهیم گذشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان می‌گوید فقط شهر سمنان 13 هزار و اندی بازنشسته دارد؛ مهدی‌شهر 3 هزار نفر، سرخه حدود 2 هزار نفر همه این بازنشسته‌ها امیدشان به شماست؛ خواهش می‌کنم تمنا می‌کنم مسئولین به فکر باشند.

به گزارش تسنیم، اصلاح و ترمیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مستمری‌بگیران، از کار افتادگان و جانبازان تحت پوشش سازمان، ضرورت اجرای صحیح و دقیق مفاد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی (حقوق من بازنشسته به اندازه تورم باید بیاید بالا هیئت‌امنای سازمان تأمین اجتماعی سالی چند بار می‌توانند حقوق‌ها را تأمین کنند که نکرده‌اند)، رفع تبعیض و بی‌عدالتی بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و لشکری و کشوری (این توضیح را هم بدهم این عزیزانی که بازنشسته کشوری و لشکری هستند برادران ما هستند ما نمی‌گوییم به آن‌ها ندهید حقشان است ولی حق ما را هم بدهید)، ضرورت دیده شدن حقوق حقه و قانونی بازنشستگان تأمین اجتماعی در بودجه 1400 (تک‌نرخی شدن ارز صد درصد به ضرر کارگران است وقتی ارز دولتی را 6 برابر می‌کنید حقوق ما هم باید 6 برابر بشود شما که نمی‌توانید بازار و اجناس را کنترل کنید حقوق ما را ترمیم کنید)، الزام اجرای قانون درمان و حذف بیمه تکمیلی (این بیمه تکمیلی واقعاً برای ما معضل شده 30 سال پول دادیم الآن باید بیشتر بدهیم)، ضرورت اصلاح حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور که واقعاً حقشان در همسان‌سازی ضایع‌شده است و اختصاص و واگذاری سهام شرکت‌های شستا به بازنشستگان تأمین اجتماعی برخی از خواسته‌های مطالبه بازنشستگان و کارگران استان سمنان بود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار