یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال رایزنی و تلاش است تا سازمان بورس را جوابگو کند تا کسانی که در بورس دخالتی دارند و سبب کاهش یا افزایش قیمت سهام می‌شوند، شناسایی شوند.
کد خبر: ۹۴۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 03 March 2021

جوابگو کردن سازمان بورس ضروری است

 

به گزارش تابناک سمنان اصغر سلیمی  درباره احقاق حقوق سهامداران پس از زیان‌هایی که در بازار بورس متحمل شدند، اظهار کرد: کسانی که وارد بورس می‌شوند باید این ریسک را بپذیرند که هم سود دارد و هم زیان و با توجه به اینکه بورس در مقطعی به شکل غیرواقعی رشد پیدا کرد، مشخص شد با این رشد بی‌رویه ظرفیت بورس بی‌نهایت نخواهد بود و شرایط کشور هم به گونه‌ای نیست که منابعی را برای کسانی که در این بازار زیان می‌بینند اختصاص دهد.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال رایزنی و تلاش است تا سازمان بورس را جوابگو کند تا کسانی که در بورس دخالتی دارند و سبب کاهش یا افزایش قیمت سهام می‌شوند، شناسایی شوند و نظارت کامل روی فضای مجازی وجود داشته باشد تا کسانی که از طریق کانال‌ها و سایت‌های مختلف بازار بورس را ملتهب می‌کنند، شناسایی شوند تا تأثیر منفی از این بازار دور شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: مقرر شد نتایج این موارد در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار گیرد و نماینده‌ای از این کمیسیون در جلسات سازمان بورس حضور دارد و از نزدیک شرایط را دنبال می‌کنیم و شکایاتی را که از طرف مردم به قوه قضائیه درباره بورس شده است را پیگیری خواهیم کرد.

سلیمی تصریح کرد: قطعاً تلاش می‌کنیم بازار بورس به یک ثبات نسبی برسد، اما اینکه بخواهیم جبران زیان از دست رفته شود، امکان‌پذیر نیست و اگر با چاپ پول بخواهیم این زیان را جبران کنیم تورم به دنبال خواهد داشت و تمام مردم ضرر می‌کنند. بهترین راه جوابگو کردن و قانونمند کردن سازمان بورس است تا از مقوله دولتی بودن تا حدی خارج شود که برخی افراد نتوانند در آن اعمال نفوذ کنند.

وی گفت: به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس اجباری نبوده است و امری اختیاری بود و تذکرات لازم از طریق رسانه‌ها به مردم داده شد که همه سرمایه خود را در بورس نگذارند که متأسفانه برخی تمام سرمایه خود را گذاشتند و دچار مشکل جدی شدند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار