پس از تایید فیفا؛
فیفا منتظر ارائه برنامه و پروژه‌های ایران است تا مابقی مطالبات را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند.
کد خبر: ۹۴۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 03 March 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) در گزارشی جامع سهم فدراسیون‌های عضو را از کمک‌های مالی این نهاد اعلام کرد که براساس آن سهم فدراسیون فوتبال ایران حدود ۱۰ میلیون دلار بوده و از این مبلغ، رقم چشمگیری که بیش از نیمی از آن است،  باقی مانده و ایران می‌تواند آن را دریافت کند.

 

فیفا در این گزارش که ایرنا منتشر کرده، سهم فدراسیون‌های عضو این نهاد جهانی را از کمک‌های مالی آن که در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با پروژه موسوم به «فیفا فوروارد» در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ اعلام کرد.

 

«فیفا فوروارد» برنامه توسعه‌ای فدراسیون جهانی است که برای نخستین بار در نهم ماه می ۲۰۱۶ توسط کنگره فیفا اتخاذ شد و بر آن بود تا نه تنها یک «قدم متحول کننده» برای توسعه جهانی فوتبال و راهی برای اشتراک موفقیت جام جهانی با فدراسیون‌های عضو باشد، بلکه به یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های توسعه ورزشی جهان بدل شود.

کمک‌های مالی برآمده از این پروژه پس از تایید برنامه‌های کشورها از سوی فیفا برای توسعه فوتبال در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت، توسعه فوتبال پایه، برگزاری مسابقات و ... به فدراسیون‌های عضو تعلق می‌گیرد.

 

در گزارش مذکور فیفا سهم ایران و جزئیات برنامه‌های تایید شده خود را برای این کشور و همچنین آنچه از مبلغ کلی برای فدراسیون فوتبال ایران باقی مانده اعلام شده است.

 

براساس این گزارش که به طور گرافیکی ارائه شده، سهم ایران از کمک مالی فیفا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ مبلغ ۹ میلیون ۸۵۰ هزار دلار بوده و مبلغ ۳ میلیون ۵۲۹ هزار و ۴۶۹ دلار تایید شده و حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار باقی مانده است.

 

به عبارت دیگر فدراسیون فوتبال ایران باید پروژه‌های آینده خود را اعلام و مبلغ باقی مانده را پس از تایید شدن توسط فیفا، دریافت کند. 

 

 

کمک‌های مالی فیفا به ایران از قرار زیر است:

کل کمک‌های در دسترس از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲:

۹ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار

هزینه‌های عملیاتی: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار

مسافرت و تجهیزات: ۱۰۰ هزار دلار

پروژه‌ها: ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار

کل اعتبارات تایید شده:

۳ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۶۹ دلار

هزینه‌های عملیاتی: یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۸۳۴ دلار

مسافرت و تجهیزات: ۱۰۰ هزر دلار

پروژه‌ها: ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۶۳۵ یورو

باقی مانده کمک هزینه فیفا:

۶ میلیون و ۳۲۰ هزار یورو

 

بنابر گزارش "ورزش سه"، با توجه به طلب حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار باقی مانده ایران از فیفا و  در صورتی که هر دلار را حدود ۲۵ هزار تومان محاسبه کنیم، فدراسیون فوتبال می‌تواند با ارائه طرح و برنامه‌های خود که دسته‌بندی آن در بالا ذکر شده، مبلغی حدود ۱۶۲ میلیارد تومان دریافت کند؛ پولی که می‌تواند بسیاری از مشکلات و بدهی‌های پیش  روی فدراسیون با مدیریت جدیدش را برطرف سازد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار