با تشخیص آزمایش PCR؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن چهار بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 03 March 2021

اخبار نوید دانایی - آخرین و جدیدترین خبر های نوید دانایی - صفحه نهم

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد:: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 17 هزار و 829 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این 13 هزار و 158 بیمار نیز به صورت سرپایی در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 12 الی 13 اسفند ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 4 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و 671 نفر رسیده است .

دانایی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به سه هزار و 948 نفر رسید.

دکتر دانائی همچنین در نشستی با تقدیر از خدمات مطلوب کادر درمان در این استان و به ویژه در دوران شیوع کروناویروس افزود: در یک سال گذشته با وجود شیوع کرونا، سال موفقی با همراهی مجموعه همکاران سپری شد .

وی افزود: شرایط خاص کشور که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده است همانند گذشته به نفع کشور ما خواهد بود و مردم میهن ما در کنار مسئولان بوده که همین رمز موفقیت در مقابل دسیسه‌های شیطان بزرگ است .

دکتر نوید دانائی تصریح کرد: ما وظیفه داریم با مدیریت منابع و برنامه‌ریزی مناسب از این شرایط گذر کنیم و با تبدیل نقاط ضعف به نقاط قدرت، بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را ارائه دهیم و تلاش کنیم که در هر شرایطی خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تحول در خدمات حوزه سلامت اظهار کرد: کرونا باعث ایجاد تحول در نظام سلامت، آموزش و پژوهش شده است لذا باید این تهدید را به منزله یک فرصت دانست و از آن نهایت استفاده را کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تقدیر از همراهی همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های مختلف استان در مسیر تردد مسافران، ممکن بود در زمان شیوع کرونا تبعات جدی تری به همراه داشته باشد ولی خوشبختانه با استعانت از خداوند متعال، آموزش‌های ارائه شده، زحمات همکاران حوزه سلامت، همراهی خوب مردم و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی؛ این استان عملکرد خوبی در مقابله با بیماری کرونا داشته است.

این پزشک فوق‌تخصص ضمن هشدار در خصوص خطرعدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و افزایش بیماران کرونایی و احتمال شروع خیز جدید این بیماری بر لزوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها به ویژه در ایام منتهی به پایان سال و خریدهای شب عید تاکید کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار