فرماندار حاجی آباد در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان:
تابناک-فرماندار حاجی آباد با تاکید بر تلاش در راستای توسعه و تقویت نهاد آموزش و پرورش گفت: این نهاد، ظرفیت خوبی برای تمرکز فعالیت‌ها، تصمیمات و برنامه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 03 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حمید جهانگیری در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان با قدردانی از زحمات فرهنگیان در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: نهاد آموزش و پرورش متعلق به همه افراد است و باید در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش کرد و حمایت خود را از این نهاد با جدیت نشان داد .

وی با ذکر اینکه همت فرهنگیان در زمان شیوع بیماری کرونا در حوزه آموزش با وجود مشکلات زیرساختی ستودنی است افزود: مشکلات اساسی در حوزه اینترنت در روستاها به خصوص بخش احمدی وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده تمام روستاهایی که دارای دکل نور هستند دارای اینترنت خواهند شد که دغدغه فرهنگیان در این منطقه حل شود.

جهانگیری ادامه داد : میانگین نمرات خوب دانش آموزان در نوبت اول نتیجه تلاش فرهنگیان در حوزه آموزشی در زمان شیوع بیماری است که این تلاش‌ها باید در نوبت دوم بیشتر شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت خاطرنشان کرد: همه اقدامات خوب دولت در شرایط سخت تحریم و با وجود بحران های مختلف بوده است با تلاش شبانه روزی مدیران در این دولت اقدامات خوبی صورت گرفته است به گونه ای که بودجه دولت که بر اساس درآمد حاصل از نفت بسته می‌شد از سال ۹۸ به درآمدهای داخلی توجه شد به طوری که اعتبارات اموزش و پرورش بخصوص مدارس شبانه روزی قابل توجه است.

فرماندار حاجی آباد با ابراز رضایت از تصمیم گیری و پیگیری مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش از قبیل پیگیری تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند و پیگیری سند مدارس خاطرنشان کرد: این کار فرهنگی می تواند زمینه شروع یک حرکت بزرگ در کارهای خداپسندانه باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شکل جدیدی از آموزش در فضای مجازی , در مناطقی که آموزش به صورت حضوری انجام می‌شود، ضمن توجه به کیفیت آموزش باید سلامت دانش آموزان در اولویت باشد.

جهانگیری با تاکید بر کیفیت بخشی مدارس گفت: باید با اجرای این طرح در زمینه رشد استعدادهای که امکانات کافی در اختیار ندارند را فراهم می‌کرد .

وی یادآور شد :اضافه وزن دانش‌آموزان معضلی برای نسل آینده کشور است که باید با اجرای مستمر طرح کوچ با همکاری شبکه بهداشت و درمان از این معضل جلوگیری کرد.

فرماندار حاجی آباد با تاکید بر ضرورت توجه به معضلات اجتماعی عنوان کرد: آموزش‌های صحیح از مدارس می‌تواند عامل بازدارنده هم در خانواده‌ها و هم در بزرگسالی کودکان و نوجوانان باشد و در این راستا باید از ظرفیت خوب حوزه های علمیه خواهران و برادران در شهرستان برای بهبود بخشیدن به شرایط اجتماعی جامعه کمک گرفت .

جهانگیری در پایان با اشاره به مشکلات آب و برق برخی مدارس عنوان کرد: این مشکلات با همفکری اعضای شورا پیگیری و حل شود.

انتهای پیام/ز 576

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار