استاندار سمنان با اشاره به حفظ منابع طبیعی موجود در استان بر فرهنگ سازی و توسعه فضای سبز توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 04 March 2021

 

به گزارش تابناک سمنان  با بیان اینکه استان سمنان یک استان کویری و خشک است گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان فضای سبز نیز چند برابر خواهد شد.

او افزود: استان سمنان از لحاظ کاهش صنایع آلایندگی، دارای هوای پاک و سالمی است، اما ممکن است بر اثر آلودگی هوای شهر تهران این الودگی‌ها به شهرستان‌های سمنان و گرمسار هم سرایت کند.

آشناگر به حفظ خاک در مناطق کوهستانی جهت جلوگیری از فرسایش و همچنین حفظ منابع آبی در کاشت درختان اشاره کرد و گفت: باید تلاش صورت گیرد تا در سطح وسیعی از استان غرس درختان انجام پذیرد.

استاندار سمنان با اشاره به حفظ منابع طبیعی موجود در استان بر توسعه فضای سبز در استان توسط دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دانش آموزان و همچنین فرهنگ سازی آن تاکید کرد.

او عنوان کرد: مقاومت در برابر تغییر کاربری‌های فضای سبز و هم چنین در افزایش کاربری‌های موجود باید حساسیت بیشتری صورت گیرد.

استاندار سمنان هم چنین از انعقاد تفاهم نامه‌ای در سال گذشته برای توسعه آبخیزداری استان به ارزش ۸۰ میلیارد تومان و افزایش این اعتبار در سال‌های آینده خبرداد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار