آشناگر در روز درختکاری؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: درختکاری نیز در کنار توسعه میادین، معابر و تاسیسات شهری در اولویت شهرداری‌های استان باشد و با ایجاد فضای سبز و بازی با آب در شهرها، به افزایش شادی و طراوت و هوای پاک کمک شود.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 04 March 2021

استاندار سمنان: درختکاری برای زندگی بهتر فرهنگسازی شود - ایرنا

 

استاندار سمنان روز پنجشنبه در آیین درختکاری در محوطه استانداری سمنان ابراز داشت: فضای سبز، ریه‌های سالم جامعه است و به ویژه در استان‌های کم باران و کویری مانند استان سمنان، درختکاری ازاهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ درختکاری در جامعه کم‌رنگ‌تر از گذشته شده است گفت: ترویج فرهنگ گسترش فضای سبز و درختکاری در جامعه، سرمایه‌گذاری بلندمدت و کمک مهم به نسل آینده است و نباید درخت را به عنوان یک تزئین بشناسیم بلکه یک ضرورت برای بقای حیات جامعه و هوای پاک است.

علیرضا آشناگر افزود: در مناطق کوهستانی استان نیز فرسایش خاک وجود دارد زیرا آب حاصل از بارندگی‌های کوتاه مدت و رگباری جذب سفره‌های آب زیرزمینی نمی‌شود و تاثیر مثبتی در جلوگیری از فرسایش خاک ندارد.

آشناگر گفت:  هوای استان سمنان به جز برخی روزها که تحت تاثیر پایتخت، به ویژه در شهرستان گرمسار آلوده می‌شود، در بیشتر روزهای سال پاک است ولی تضمینی نیست که آلودگی هوای پایتخت به استان سمنان سرایت نکند و یا با غفلت در محافظت از هوای پاک و استقرار واحدهای آلاینده صنعتی، هوا آلوده نشود.

وی افزود: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی طی تفاهم‌نامه با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به توسعه آبخیرداری در استان سمنان اختصاص داده شد و فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان در استان جهش یافت.

استاندار سمنان گفت: امید است در سال آینده نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شود و علاوه بر بهره‌وری صحیح از خاک، منابع آبی محدود استان را حفظ کنیم.

آشناگر افزود: تغییر کاربری فضای سبز جزو خطوط قرمز استانداری سمنان است مگر آنکه چند برابر فضای مورد نظر درختکاری انجام شود.

وی بیان کرد: محافظت و نگهداری از جنگل‌های هیرکانی و جنگل های تاغ اهمیت زیادی دارد که مورد سوء استفاده سوداگران و سودجویان قرار نگیرد.

استاندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی بخشی از اعتبارات را در توسعه فضای سبز قرار دهند تا مردم نیز از این فضاها استفاده کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار