معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: هشت طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 07 March 2021

طرح‌های آبخیزداری با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح شد

 

به گزارش تابناک سمنان فرهاد عبدالشاه روز یکشنبه ابراز داشت:  اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب های زیرزمینی دارد. 

وی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی است، چرا که در مواقع بحران با کمترین هزینه تا حد زیادی از خسارت های جانی و مالی پیشگیری می کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در هر شهرستان استان سمنان یک طرح آبخیزداری به مناسبت هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری رسید تا مردم سراسر استان از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: ساخت بند خاکی و بند سنگ و ملات از جمله عملیات آبخیزداری محسوب می‌شود  و به طور مثال در سمنان بند سنگ و ملات با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حجم چهار هزار مترمکعب به مناسبت هفته منابع طبیعی افتتاح شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: عرصه های منابع طبیعی از ارکان مهم و اثرگذار در پیشرفت و توسعه پایدار کشور محسوب می شود و راهکار حفظ عرصه های منابع طبیعی اجرای طرح های آبخیزداری است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار