مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان مطرح کرد:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان معتقد است که برخی قوانین در حوزه منابع طبیعی از بازدارندگی لازم برخوردار نیست.
کد خبر: ۹۴۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 07 March 2021

لزوم تشدید مجازات‌ها در حوزه منابع‌طبیعی و قطع درختان

 

به گزارش تابناک سمنان جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: در برخی موارد جرائم آنقدر ناچیز است که بازدارندگی لازم را ندارد و متخلفین حاضرند چند برابر آن را هم بپردازند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص انتظار متولیان عرصه‌های طبیعی از مجلس و بروزرسانی برخی قوانین این بخش اضافه کرد: اگرچه به نظر می‌رسد که ما در حوزه قوانین، مشکل نداریم اما انتظار ما در این بخش بیشتر تشدید مجازات‌ها است چرا که برخی جرائم از بازدارندگی لازم برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه در برخی موارد میزان جرائم با میزان تخریبی که در طبیعت به وجود می‌آید همخوانی ندارد ادامه داد: تخریب پوشش گیاهی و یا آثار زیان‌بار ناشی از قطع درختان به سادگی قابل جبران نیست باید جرائم سخت‌گیرانه تر و تشدید شود. اگرچه در مجموع مشکل ما بیش از آنکه در بخش قوانین باشد در برخی بخش‌های اجرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال و از ابتدای سال جاری تاکنون 92تن چوب و زغال تاغ در استان کشف شده خاطرنشان کرد: علاوه بر این مقادیر زیادی نیز گیاهان دارویی و سایر محصولات نظیر چلم،کما و برخی گیاهان دارویی در استان کشف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حقیقی به گستردگی مناطق و عرصه‌ها در استان پرداخت و گفت: در استان تنها 352 هزار هکتار مناطق جنگلی وجود دارد و لذا یگان نظارت با وجود تلاش شبانه‌روز، به دلیل گستردگی کار امکان حضور همزمان در همه عرصه‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه بیشتر قاچاق چوب در استان محدود به چوب‌های تاغ است افزود: البته قاچاق چوب از دیگر استان‌ها نیز وجود دارد که از استان عبور می‌کنند و یگان حفاظت استان با اینگونه موارد نیز برخورد می‌کند.

مرادی حقیقی با اشاره به همجواری استان با استان‌های شمالی به عنوان یکی از مراکز مهم قاچاق چوب خاطرنشان کرد: در گذشته عمده چوب های قاچاقی عبوری مربوط به مناطق جنگلی شمالی بود اما مدتی است که شاهد قاچاق چوب‌هایی از استان‌های جنوبی هستیم که از استان عبور می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به رویت کامیون‌های چوب در سطح شهرها گفت: البته بخش زیادی از این موارد پروانه حمل داشته و چوب‌های باغی هستند که با تلاش همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی و دیگر دستگاه های مسوول کنترل می‌شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار