معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان:
معاون هزینه و رئیس خزانه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: انتقال مالکیت یا بهره‌برداری از هر بنای تاریخی مانند کاروانسرای شاه عباسی سمنان دارای ملاحظات قانونی است که اکنون باید مدنظر مدیران و نهاد‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 07 March 2021

ملاحظات قانونی در واگذاری بهره‌برداری از کاروانسرای سمنان مدنظر باشد

 

به گزارش تابناک سمنان  نبی‌الله فولادی روز یکشنبه در نشست  بررسی وضعیت کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری گفت:  کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان مانند سایر بناهای تاریخی ثبت میراث فرهنگی است و مالکیت آن باید در ابتدا به میراث فرهنگی انتقال داده شود و پس از آن میراث فرهنگی بهره‌برداری آن را برای مدتی مشخص به شهرداری بسپارد.

وی تاکید کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اجرای این طرح مخالفتی ندارد و تمام تلاش در راستای اجرای قانونی این طرح است.

فولادی بیان کرد: بر اساس قانون، در تنظیم و امضای توافق‌نامه جابه‌جایی مالکیت، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان نماینده دولت حضور داشته باشد و نظر کارشناسی این اداره کل لحاظ شود.

وی افزود: بر اساس قانون برخی بناها را نمی‌شود انتقال مالکیت داد.

معاون هزینه و رئیس خزانه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بیان کرد: سند املاک دولتی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است و بهره بردار هر دستگاه می تواند باشد. اگر بخواهد بهره‌بردار عوض شود، باید اصلاح سند انجام شود اما مالکیت سند منتقل شدنی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این نشست گفت: این اداره کل آمادگی واگذاری بهره‌برداری از بنای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان را به شهرداری در قالب قانون دارد.

به گزارش ایرنا، کاروانسرای شاه عباسی سمنان یکی از املاک سازمان زندان های کشور بود که تا چند ماه پیش به عنوان زندان سمنان استفاده می شد. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده است و با دستور رئیس قوه قضاییه این کاروانسرای تاریخی به  عنوان مکانی فرهنگی برای بهره مندی مردم سمنان به شهرداری تحویل شد.

کاروانسرای تاریخی سمنان در مرکز شهر قرار دارد و این کاروانسرا به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان احداث شد و دارای ۴۰۰ سال قدمت است که در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار