استاندار سمنان گفت: سمنان از نخستین استان‌هایی است که در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی همواره سختگیری‌هایی وجود دارد و باید این رویه اصلاح شود.
کد خبر: ۹۴۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 07 March 2021

موانع اجرای طرح‌های عمرانی در سمنان برداشته شود

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر در نشست بررسی وضعیت کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: نباید در اجرای طرح‌های عمرانی در سطح استان سمنان مانعی ایجاد شود.

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن بر مرمت و تغییر کاربری کاروانسرای عباسی شهر سمنان بیان کرد: اجرای این طرح هیچ‌گونه مغایرتی با قانون ندارد.

استاندار سمنان تأکید کرد: سپردن این بنای تاریخی به شهرداری سمنان به معنای انتقال مالکیت نیست و مغایرتی نیز با قانون ندارد.

آشناگر با اشاره به اینکه آزاد شدن این اثر تاریخی در سمنان از مطالبات مردمی بوده است گفت: اجرای قانون نباید هیچ‌گونه مانع و تأثیری در اجرای مطالبات مردمی ایجاد کند.

وی بابیان اینکه شهرداری باید هر چه سریع‌تر نسبت به تخریب ساختمان اداره کل زندان‌ها اقدام کنند عنوان کرد: نظر کارشناسان میراث فرهنگی باید در محوطه‌سازی کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی از سوی شهرداری سمنان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در راستای اجرای طرح‌های آبادانی و عمرانی گفت: هر دستگاهی هرگونه شکایت و انتقاد و یا پیشنهادی در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی دارد باید مستقیماً آن را به استانداری منتقل کند.

آشناگر گلایه خود را از سختگیری‌های موجود در استان سمنان نسبت به اجرای طرح‌های عمرانی اعلام کرد و بر اجتناب از سختگیری در اجرای مطالبات مردمی تأکید کرد.

وی از رسانه‌ها خواست روند اجرای مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف را به سمع و نظر مردم برسانند.

به گزارش تسنیم، کاروانسرای تاریخی سمنان در مرکز این شهر قرار دارد و این کاروانسرا به‌عنوان یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی در شهر سمنان احداث شد و دارای 400 سال قدمت است که در سال 1352 به ثبت ملی رسیده است.

این کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود که تا چند ماه پیش به‌عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد.

اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده است و با دستور رئیس قوه قضاییه این کاروانسرای تاریخی در حال مرمت و تعمیر است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار