اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نامه اعتراضی فرمانداری به تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری پایتخت و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، را پاسخ دادند.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 09 March 2021

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و هفتاد و نهمین جلسه خود بررسی اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه « تمرکز مأموریت های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ، بهداشت و ایمنی محیط کار شهر تهران» را در دستور کار قرار دادند .

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، درباره پاسخ این کمیسیون به نام فرمانداری اظهار داشت: این مصوبه موجب شد که موازی کاری در حوزه های ایمنی بهداشت رفع شود و به مسأله hse -سلامت، بهداشت و محیط زیست- متمرکز در سازمان مدیریت بحران پرداخته شود.

وی گفت: با این مصوبه ایمنی متولی پیدا کرده است و جایگاه آن ذیل شهردار تهران تعریف می شود.

نوری با بیان اینکه اما فرمانداری تهران این مصوبه را به استناد دو بند رد کرده است، افزود: رفتار هیات تطبیق و این مدل برخورد با مصوبات جای تعجب دارد.

به گفته وی، ایراد فرمانداری درستدو منطبق بر قوانین و مقررات نیست و این نوع ایراد فرمانداری، جایگاه شورا را تضعیف می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه، مصوبه شورا متناسب با قوانین بالادست است، گفت: مصوبه شورای شهر موجب شد تا بدون ایجاد اداره کل جدید صرفاً با یک تغییر نام، ایمنی متولی پیدا کند.

نوری گفت: مصوبه شورا بدون ایجاد اخلال در جریان عادی امور شهری است و موجب حفظ اموال شهرداری است و وضع قاعده‌ای که جریان عادی شهر باشد مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مصوبه شورا نه تنها مغایرتی با اسناد و قوانین فرادست ندارد بلکه در جهت تحکیم، تقویت و کمک به اجرای بهینه وظیفه شهرداری است.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۷ رای پاسخ کمیسیون سلامت به اعتراض فرمانداری را تصویب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار