امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه حمایت از فلسطین نقطه عطف دیدار پاپ و آیت الله العظمی سیستانی بود، گفت: امیدواریم پاپ پیام واضح این مرجع عالیقدر را به مدعیان مسیحیت و یهود برساند.
کد خبر: ۹۴۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 12 March 2021
 
حمایت از فلسطین نقطه عطف دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی بود

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های مجازی نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی دفتر خود، با اشاره به عقب نشینی طلبکاران اروپا در قطع‌نامه شورای حکام با توجه به مصوبه قوی مجلس، تاکید کرد: همواره در طول ۴۰ سال اخیر اروپا و آمریکا را در یک جبهه دیده‌ایم و برای ما بازی‌های اروپا مانند آمریکا نتیجه‌ای ندارد و می‌بایست کار خودمان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ملاقات پاپ با آیت الله العظمی سیستانی بازتاب بسیاری در دنیای مسیحیت و اسلام داشت، گفت: پاپ به عنوان دیدار از مراکز مسیحیت و مکان مقدس مسیحیان آمده بود اما در باطن ملاقات با آیت الله العظمی سیستانی برای تشکر از ایشان در راستای دفاع از مسیحیان و ایزدی‌های عراق محسوب می‌شد همچنین وحدت و الفت بین ادیان بشری محور اصلی این دیدار بود.

قدرت بازدارندگی یمن در برابر عربستان

امام جمعه شاهرود، افزود: یکی از موضوعات مهمی که آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با پاپ بیان کردند، مخالفت با هرگونه محاصره از جمله ملت مظلوم فلسطین بود که امیدواریم پاپ این پیام را اخذ و به مدعیان مسیحیت و یهود این مطلب رسانده شود که ملت مظلوم فلسطین هم حق دارند.

امینی در دیگر بخش سخنان خود، افزود: بزرگترین حمله موشکی انصار الله و ملت یمن به عربستان را در هفته گذشته شاهد بودیم که پیام بازدارندگی بسیار مهمی داشت امروز عربستان از آمریکا ناامید شده و به ترکیه پناهنده شده است و این نشان از ضعف سعودی دارد که با سیاست‌های غلط هم خودش و هم کشور یمن را دچار مشکلات کرده است.

وی سومین بخش سخنان خود را به شرایط جامعه اختصاص داد و با بیان اینکه معیشت مردم و گرانی‌ها بارها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید شده است، بیان کرد: اگر مسئولان در زمینه نظارت بر تأمین و توزیع و کسبه نیز رعایت مسائل را داشته باشند، از این دوران گذار عبور خواهیم کرد لذا می‌بایست همه نسبت به هم انصاف داشته باشیم تا رحمت خدا را متوجه خود کنیم.

امام جمعه شاهرود به ثبت نام داوطلبان برای انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و بیان داشت: افرادی که ثبت‌نام می‌کنند می‌بایست توانمندی خدمت رسانی را داشته باشند و مردم نیز می‌بایست کسانی که دلسوزی نسبت به شهر و دیارشان دارند را برگزینند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار