اطلاعاتی از اهرامی که به تقلید از مصریان در سودان ساخته شد را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 12 March 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان اکثر مردم از اهرام معروف جیزه در مصر که یکی از عجایب هفتگانه جهان محسوب می‌شود، شنیده‌اند، اما آیا کسی درباره اهرام نوبیا در سودان چیزی شنیده است؟! در شمال شرقی خارطوم، پایتخت سودان، به ویژه در دره نوبه، آثاری از سه پادشاهی کوشیت باستان وجود دارد. حدود ۲۵۰ اهرام باستانی در دره نوبیا پیدا شدند، با توجه به اینکه از اهرام مصر کوچک‌تر بودند، کمتر در جهان شناخته شدند اما با این حال این سازه‌ها یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی در جهان است.

ارتفاع اهرام نوبیا از ۶ تا ۳۰ متر، متغیر است وحدود ۲۵۰۰ سال پیش، یعنی ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند. پس از مدت زمان بسیار طولانی که مصریان باستان از قرار دادن بدن پادشاهان و فرعونیان خود در زیارتگاه‌های عظیم دست کشیدند. پادشاهان نوبیا به این موضوع بسیار علاقه‌مند شدند، بنابراین آن‌ها سعی کردند با ساختن اهرام، مومیایی کردن پادشاهان، تزئین آن‌ها با جواهرات و قرار دادن آن‌ها در تابوت‌های چوبی قبل از دفن کردن، از آن‌ها تقلید کنند.

شهر مروئه پایتخت پادشاهی باستان کوش بود، جایی که نوبیان حدود ۸۰ هرم کوچک را بر فراز مقبره‌های پادشاهان کوشیت بنا کردند. هر طرف این اهرام حاوی کتیبه‌ها و نماد‌های تزئینی است که مربوط به تمدن‌های مصر، یونان و روم می‌شود. کوش  از ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا سال ۲۸۰ میلادی  بر بسیاری از مناطق در جنوب دلتای نیل که امروزه به خارطوم معروف است، به مدت ۹۰۰ سال حکومت کرد. اما گفتنی است که تمام اهرام ساخته شده در نوبیا مدت‌ها پیش به سرقت رفته بودند.

دانشمندان دریافتند که برخی از اهرام هنوز حاوی تیر و کمان، جعبه‌های چوبی، سفال، فلز و شیشه و بسیاری موارد دیگر هستند که نشان می‌دهد تجارت واقعا در دوران پادشاهی نوبیا وجود داشته است. امروزه نوبیا بزرگترین مکان توریستی و باستانی سودان محسوب می‌شود، اما به دلیل جنگ‌های داخلی که در این کشور در جریان است سالانه بیش از ۱۵ هزار گردشگر را پذیرا نیست.

در ادامه تصاویر منتشر شده از این اهرام را مشاهده می‌کنید:

اهرام نوبیا در سودان

اهرام نوبیا در سودان

اهرام نوبیا در سودان

اهرام نوبیا در سودان

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار