با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور؛
تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران و پردیس روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۹ با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 14 March 2021

 

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) در ۴ فاز و با ظرفیت متوسط ۵۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب پایتخت شامل بخش‌هایی از مناطق یک، ۲، ۳، ۵، ۶، ۱۱،۱۰، ۱۷، ۱۸ ،۲۱، ۲۲ و کل منطقه ۹ شهرداری تهران زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و انتقال بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند.

این تصفیه‌خانه که یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور است و با استفاده از فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا در بخش بیولوژیک و گندزدایی طراحی شده است.

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) دارای قابلیت تولید پساب با بهترین استاندارد زیست‌محیطی، تولید لجن با کلاس استاندارد جهانی و تولید حدود شش مگاوات برق است که قابلیت تزریق به شبکه سراسری کشور را داراست.

این تصفیه‌خانه با فرایند لجن فعال پیشرفته و قابلیت حذف ازت و فسفر (فرآیند A2O) طراحی شده و پساب تولیدی آن با کیفیتی بالاتر از حد استاندارد برای تزریق به سفره‌های آب زیرزمینی، استفاده در شهرک‌های صنعتی غیر غذایی و آبیاری فضای سبز برنامه‌ریزی شده است.

فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس نیز با ظرفیت ٢۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با اعتباری حدود ۱۷۵ میلیارد تومان برای جمعیتی معادل ١٢۵ هزار نفر طراحی شده است.

این تصفیه‌خانه به دلیل موقعیت و اسکان جمعیت در مسکن مهر پردیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر اساس افق طرح سال ۱۴۲۰ برای جمعیت ۵۳۸ هزار نفری طراحی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار