استاندار:
استاندار تهران اعلام کرد: کرونا و تحریم، حریف ایجاد اشتغال در این استان نشد و امسال ۱۱۲ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شد.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 14 March 2021

 

انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت: تحریمات ظالمانه استکبار و همچنین شیوع ویروس کرونا شرایط پیچیده ای را در کشور ایجاد کرد اما با همت و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال فراتر از برنامه مدنظر اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: امسال ۹۶ هزار شغل جدید در استان تهران تعهد کردیم اما در این بخش بیش از ۱۱۲ هزار شغل ایجاد کردیم و چند درصدی از میزان تعهدات بیشتر اقدام کردیم.

۷۰ درصد سارقان تهران غیربومی هستند

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تامین امنیت در استان تهران بسیار مهم و ضروری است و در کلانشهر تهران با جمعیت بالا و پیچیدگی خاص خودش امسال در بخش وقوع سرقت از ۲۹ درصد به ۲۰ درصد کاهش داشتیم و با اقدامات به موقع و اشرافیت نیروی انتظامی تهران بزرگ و تمامی شهرستان های استان تهران میزان سرقت و جرم در این استان امسال کاهشی بوده است.

وی افزود: آخرین تکنیک های امنیتی و انتظامی در بخش پیشگیری از وقوع جرم بصورت پایلوت کشوری در استان تهران اجرا می شود و این بدلیل شرایط خاص و اقدامات امنیتی در استان است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در همه استان های کشور ۷۰ درصد سارقان بومی و ۳۰ درصد غیر بومی هستند اما در استان تهران این میزان بالعکس است و ۷۰ درصد سارقان غیربومی هستند که این شرایط کار را برای نیروی انتظامی سخت می کند.

به گفته وی، امسال در استان تهران ۲۴ جلسه شورای تامین امنیت با همکاری فرماندهان نیروی انتظامی و فرمانداران برگزار شد و تدابیر مناسبی در خصوص برگزاری چهار انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و میان دوره ای خبرگان رهبری و مجلس اندیشیده شد.

محسنی بندپی اضافه کرد: در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز بدلیل ارزش افزوده زمین در استان تهران اقدامات مهمی در شورای تامین استان امسال انجام شد و در این زمینه با سازمان جغرافیای نیروهای مسلح تفاهم نامه همکاری به امضا رسید و قرار است هر ۲ و نیم روز آخرین تغییرات روی داده در بخش امور اراضی استان را گزارش دهند تا جلوی متصرفان و سودجویان گرفته شود.

وی با تاکید بر کالاهای ضروری مردم در آستانه عید نوروز خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صمت قرار شد کالاهای ضروری مردم از جمله مرغ و تخم مرغ به وفور در مراکز فروشگاهی عرضه شود که خوشبختانه کالا به اندازه کافی در انبارها و سردخانه ها ذخیره سازی شده است و مشکلی در این زمینه نیست.

استاندار تهران همچنین در مورد وضعیت تردد به این استان در ایام عید نوروز نیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهرهای قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهرها این محدودیت را نداشته باشند.

وی افزود: برای رفت و آمد به شهرهای قرمز و نارنجی، افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهرها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند که البته به صورت محدود خواهد بود.

محسنی بندپی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان تهران زرد است، تلاش می‌کنیم با استفاده از سازمان‌های گردشگری، شهرداری و محل‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم.

به گفته وی، استان تهران معمولا مقصد مسافران قرار نمی‌گیرد و عموما به صورت گذری برای رفتن به شمال و جنوب کشور از آن تردد می‌کنند.

استاندار تهران همچنین بر احداث کلینیک های درمانی سازمان تامین اجتماعی در شهرستان های استان تهران تاکید کرد و گفت: برای احداث این پلی کلینیک ها باید زمین مورد نیاز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد تا هر چه زودتر این مراکز در شهرستان های استان تهران راه اندازی شود.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران در این جلسه با اشاره به لزوم حرکت مسئولان در راستای حل مشکلات مردم اظهار داشت: اسناد بالادستی کشور، بیانات مقام معظم رهبری و تمهیدات سه قوه، نقشه راه مسئولان می باشد و باید در ادامه این مسیر جهت تحقق برنامه توسعه هفتم نیز اقدامات و مشارکت موثری صورت گیرد.

«غلامرضا عباس پاشا» با بیان اینکه امسال هفت جلسه شورای اداری در استان تهران برگزار شد که ۴۴ مصوبه داشت نیز گفت: مهمترین مصوبات در مورد کرونا، انرژی، برق، آب، پویش ایران مهربان کمیته امداد، انتخابات، ملاحظات امنیتی، الکترونیکی کردن خدمات، ارزیابی عملکرد بوده است.

وی تاکید کرد: ۲۶۰ چالش استانی در حوزه اداری احصا شده که اکثرا مرتفع شده و باید برنامه ریزی شود تا در سال ۱۴۰۰ نیز چالش ها شناسایی و احصا شود تا در راستای رفع آنها اقدامات لازم پیگیری شود.

در این جلسه همچنین معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران و همچنین فرماندهی انتظامی پلیس پایتخت تهران بزرگ اقدامات یکساله خود را در حوزه امنیتی و انتظامی و همچنین ذخایر خونی استان ارائه کردند.

هفتمین و آخرین جلسه شورای اداری استان تهران در سال جاری به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار