استاندار سمنان با اذعان به اینکه برخی با انگیزه‌های سیاسی و جناحی به‌دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند گفت: قهرکردن مردم با صندوق‌های رای، هیچ مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 16 March 2021

قهر با صندوق‌ رای هیچ مشکلی از کشور حل نمی‌کند

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر در دیدار با خانواده شهدا، اظهار کرد: صندوق های اخذ رای در انتخابات،محلی برای اعمال نظر و سلیقه مردم بوده و می توان گفت نماد واقعی مردم سالاری است.

استاندار سمنان اضافه کرد: صندوق های رای محلی برای اعمال نظر مردم است و باید شرایطی فراهم کنیم تا تمامی مردم از اقشار و سلیقه‌های مختلف، از این حق خود که جزئی از قانون اساسی کشور است استفاده کنند و مردم سالاری بیش از پیش جلوه پیدا کند.

وی افزود: قطعا افرادی در این میان با انگیزه سیاسی به دنبال عدم مشارکت بالای مردم در انتخابات هستند و برخی نیز با توجه به اینکه به مبانی انقلاب اعتقادی ندارند به دنبال کاهش مشارکت سیاسی هستند که باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

آشناگر تاکید کرد: قهرکردن مردم با صندوق‌های رای، هیچ مشکلی از کشور را حل نمی‌کند، بلکه فرصتی مهم است تا با آزمون و خطا، از آن استفاده کرده و افرادی که می‌توانند به مردم خدمت کنند را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: هر میزان مشارکت مردم در امر انتخابات افزایش یابد، انسجام، یکپارچگی و تعلق خاطر مردم به کشور افزایش یافته و درصد خطای ما کمتر خواهد شد، پس ضرورت دارد تا با اقدامات خود در راستای افزایش مشارکت سیاسی مردم گام برداریم.

استاندار سمنان سال ۹۹ را سال سختی برای ملت دانست و با بیان اینکه به واسطه تحریم های شدید و فشار اقتصادی شدید، در معیشت مردم مشکلاتی ایجاد شد، افزود: همچنین بیماری کرونا نیز دیگر مولفه‌ای بود که علاوه بر ایران، تمام دنیا را فرا گرفت و شرایط زندگی را سخت نمود و در این برهه بسیاری از متخصصین، هنرمندان و همکاران ما در دولت و علوم پزشکی جانشان را فدای مردم کردند.

وی با بیان اینکه علی رغم این مشکلات، جلوه های همراهی، همدلی و همبستگی مردم نیز در سال ۹۹، بسیار چشم نواز و پرشکوه بود، گفت: این همدلی و حضور به گونه ای بود که در بحث مقابله با بیماری کرونا همراهی خوبی در بین مردم و مسئولین با کمک خداوند شکل گرفت تا امروز شاهد به ثبات رسیدن وضعیت باشیم و انشالله سال آینده با تکمیل واکسیناسیون این بیماری در کشور ما ریشه کن شود.

آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت ما در سال ۹۹، در مقابل دسیسه های آمریکا مقاومت کرد و به ثمره این مقاومت و لطف خداوند، ادم عربده کشی که داغ شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر دل ما گذاشت و فشار به جامعه ما وارد ساخت، شکست خورد.

وی ادامه داد: زمستان با تمام سختی‌ها گذشت و انشالله در بهار، با هزاران امید برای شکوفایی کشور با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار خوب، در جهت رفاه و شکوفایی اقتصادی گام برمی‌داریم.

استاندار سمنان با اشاره به انتخابات پیش رو در سال آتی، بر رعایت اصل بی طرفی توسط اعضای ستاد انتخابات و عوامل اجرایی تاکید کرد و گفت: باید به سمتی گام برداریم تا شرایطی سالم و امن را برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند در انتخابات شرکت کرده و فرد اصلح از نظر خود بر اساس برنامه های ارائه شده را انتخاب کنند چرا که این مهم نمونه بی نظیر مردم سالاری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار