تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان از عمومدهموطنان خواست با توجه به همه گیری ویروس عالمگیر کرونا به این استان سفر نکنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 19 March 2021

محدودیت‌های ترافیکی به دلیل کرونا در استان سمنان اعمال شد - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

استاندار سمنان در آستانه آغاز سال جدید اظهار کرد: استان سمنان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ آمادگی استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی و مسافران عبوری باهدف مدیریت مقابله با کرونا ویروس را ندارد.

علیرضا آشناگر با تجلیل از مدافعان سلامت افزود: بیش از یکسال است که کار مبارزه با کرونا ویروس را دنبال می کنیم و تلاش شبانه روزی را از سوی کادر درمانی شاهد هستیم و بخش های مختلف دولت همراه کادر درمان ، برای پشتیبانی و خدمت به مردم برای مهار این ویروس  در تلاش هستند.

آشناگر ادامه داد: بازاریان و خیّران، اصناف، نیروهای انتظامی، بسیج ، سپاه و روحانیون و کارکنان دولت و... در کنار کادر درمان هستند و برای مقابله با این ویروس قشری کم نگذاشت و در وهله اول هیچ تجربه ای برای مقابله با این ویروس نبود و بعد از غافلگیری اولیه دوستان ما شناخت به دست آوردند و برای مقابله باکرونا ویروس تلاش کردند.

استاندار سمنان با اشاره به رنگ بندی های کرونایی در این استان گفت: پنج شهرستان استان براساس رنگ بندی کرونا ویروس زرد و سه شهرستان ما آبی است و به نظرم موقعیت خوبی است اما باید برای مقابله با کرونا ویروس همچنان در تلاش باشیم .

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در این یک سال دولت و ملت دست در دست هم دادند و برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان تلاش کردند اضافه کرد: سمنان در حصار هشت استان کشور قرار دارد و درست است که جمعیت استان کم است اما روابط با استان های مختلف زیاد است و از همین رو احتمال شیوع کرونا ویروس در ایام عید وجود دارد.

وی به شناسایی نوع جهش یافته کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: تاکنون چهار مورد کرونا ویروس انگلیسی در استان سمنان گزارش شده که به یاری خدواند و تلاش کادر درمان بلافاصله مهار شد.

آشناگر افزود: اگر چه مردم ما مردم مهمان نوازی هستند اما برای حفظ جان هم وطنان ما آمادگی برای استقبال از مسافران و گردشگران را نداریم. لذا این محدودیت ها را با کمک یکدیگر باید ادامه داد تا رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دست اجرا قرار گیرد.

استاندار سمنان از ممنوعیت برگزاری نمایشگاه ها در استان خبر داد و با اشاره به آغاز واکسیناسیون در استان و کشور گفت: با کشف و تولید واکسن ایرانی نوید آن می رود که واکسیناسیون عمومی در سال آینده انجام شود و اکنون هم واکسیناسیون گروه های خاص در حال انجام است.

این مقام ارشد اجرایی توصیه کرد: پرهیز از تراکم جمعیت مورد توجه قرار گیرد و تا می‌شود جلسات متراکم و ویدئو کنفرانسی برگزار شود.همچنین پرهیز از دورهمی های خانوادگی مدنظر باشد و از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد به طور جد منع آمد و شد اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید سرکشی به نیروی انتظامی در ایام عید به طور ویژه در دستور کار قرارگیرد افزود: مدیران موظفند در ایام عید در استان سمنان حضور داشته باشند.

آشناگر خطاب به مسوولان استان گفت: فضای مناطق شهری و روستایی را سرزنده نگه دارید و شهر باید شاداب باشد آقایان در شهرداری‌ها باید کار کنند و جلوه های بصری را افزایش دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار