کد خبر: ۹۵۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 22 March 2021
 

Far Cry 6

 

 

به گزارش تابناک سمنان «نارنجک ۴ بخش اصلی دارد … کشور ما هم همانند نارنجک است، با این تفاوت که تنها از ۲ بخش اصلی تشکیل شده است: مردم و تو؛ و تو باید خوب و محکم آن‌ها را تحت فشار بگذاری وگرنه … همه ما منفجر می‌شویم.»

مهارت یوبیسافت در ساخت تریلر و ایجاد اشتیاق و علاقه، حتی قبل از نمایش Far Cry 6 نیز از سال‌ها پیش زبانزد بوده است. در حقیقت پیش از این که اثری مانند Cyberpunk 2077 معنی «هایپ» را به ما بفهماند، یوبیسافت در این کار استاد بود. از بازی Assassin’s Creed Revelations گرفته تا اثری مانند Watch Dogs، ما همیشه با تریلرهایی روبه‌رو بودیم که هزاران انتظار بزرگ و کوچک را تدارک می‌دیدند. برخی از این بازی‌ها عالی ظاهر شده‌اند و برخی تنها حسرتی هستند که ما میزان حماقت خود را با آن‌ها می‌سنجیم.

 

هایپ ایجاد شده توسط متن اول این مطلب که در تریلر بازی Far Cry 6 دیده‌ایم نیز به یکی از این دو سناریو منتهی خواهد شد. یا نهایتاً با یک اثر فوق‌العاده خوش ساخت روبه‌رو می‌شویم که به واسطه استفاده خوب از کلیشه‌های قبلی این مجموعه یا حتی معرفی عناصر جدید، موفق خواهد شد و یا با یکی دیگر از حسرت‌هایمان روبه‌رو می‌شویم.

تمرکز روی دیکتاتوری که نقش آن توسط یکی از بهترین شخصیت‌های منفی تاریخ ایفا خواهد شد، برگ برنده‌ای است که باید به دقت مهر موفقیت را روی آن کوبید. کارگردان مجموعه‌های Breaking Bad و Better Call Sual از افرادی در ساخت شاهکارهای خود استفاده کرد که در تمام طول عمر حرفه‌ای، به عنوان اشخاصی غیرحرفه‌ای و نامناسب یاد می‌شدند.

 

 

آنتون کاستیلو، فردی که زمانی برای بازگرداندن شکوه سابق یارا دست به کار شده بود، اکنون مشغول رهبری کشوری محبوس در زمان است. بازیگر شخصیت گاس فرینگ از مجموعه ‌Breaking Bad، ایفاگر نقش آنتون خواهد بود.

با تمام این اوصاف، پیش‌بینی و از آن‌ مهم‌تر، اطلاعات ما از این بازی چیست؟ آیا یوبیسافت به معنای واقعی کلمه می‌درخشد یا آن نارنجکی که درباره‌اش حرف زدیم، ترقه‌ای بیش نیست؟ در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

با چه چیزی روبه‌رو خواهیم بود؟

اولین چیزی که در تریلر معرفی بازی Far Cry 6 خودنمایی کرد، حضور جیانکارلو اسپوزیتو، ایفاگر نقش آقای گوستاوو (گاس) فرینگ در مجموعه‌های تلویزیونی Breaking Bad و Better Caul Saul است. «اسپوزیتو» در دو مجموعه مذکور نقشی فراماندگار را به عهده داشت که هنوز هم می‌توان تاثیر آن بر دنیای واقعی و فرهنگ عامه را آشکارا دید. نقش‌آفرینی او در همان مجموعه‌های تلویزیونی نشان می‌دهد که پتانسیل‌هایش آن قدری هستند که شخص یا گروهی بتواند با به کارگیری آن‌ها، چیز جدید و جذابی را عرضه کند.

در ابتدا باید کلیت مفاهیمی که تاکنون می‌دانیم را بررسی کرده و سپس جزئی‌تر شویم. او در این نسخه، نقش «آنتون کاستیلو» یک رهبر دیکتاتور را ایفا خواهد کرد که به منطقه‌ای خیالی به نام «یارا» (Yara) حکومت می‌کند. او طی ۵۰ سال گذشته پیوسته بر این منطقه که براساس کوبا و برخی دیگر از کشورهای لاتین طراحی شده، حکومت کرده است. مردم یارا زمانی او را به اختیار و با رای خود انتخاب کرده‌اند. برخی هنوز به انتخاب خود امیدوار هستند تا یارا دوباره تبدیل به همان بهشتی شود که همه انتظار دارند.

 

 

پسری ۱۳ ساله که مانند جوان‌های عصر کنونی مشغول گذراندن روند معمول زندگی خود است، خیلی زود با قدرت، مردم و شباهت آن‌ها با نارنجک آشنا خواهد شد. قدرتی که می‌تواند مردم را از منفجر شدن همانند نارنجک باز دارد. قدرتی که بعضی انسان‌ها را قادر به انجام هر کاری می‌کند تا برخی از دیگر انسان‌ها، نتوانند کوچک‌ترین چیزهایی را که خواستار هستند، طلب کنند.

برخی نیز به دنبال تغییر و برکناری او هستند و این خود دلیلی بر ترس یک دیکتاتور هم در دنیای واقعی و هم در دنیای Far Cry 6 است. کاستیلو طبق چیزی که تاکنون فهمیده‌ایم، تنها یک پسر ۱۳ ساله دارد که باید جای پدر را گرفته و حکومت خودکامه او را به پیش ببرد. «دیگو» پسر آنتون کاستیلو حتی در چند دقیقه کوتاهی که او را می‌شناسیم، همان شخصیت کلیشه‌ای پسر ضعیف و ناخلفی را داراست که سریعاً باید دنیای گذشته خود را ترک کرده و به دنیای خشن و واقعی پدرش وارد شود.

صحنه رویارویی کاربر با کاستیلو و پسرش، و آن‌ها با مردم، مانند روندی که همیشه در تریلر آثار یوبیسافت می‌بینیم، بی‌غایت دلربا و جذاب است. قدم‌های استوار کاستیلو، نبوغ درون چشم‌های یک دیکتاتور و ویژگی‌های محیطی و انقلابی که در یارا برپاست، به مانند همیشه خبر از بازگشت کلیشه‌های این سری می‌دهند. اما چه چیزی می‌تواند این نسخه را به قدری جذاب کند که ما باری دیگر با نسخه‌ای در حد و اندازه‌های Far Cry 3 مواجه شویم؟ خطوط بعدی پاسخ شما را در بر خواهد داشت.

کلیشه‌ای دیگر یا ظهور دوباره نبوغ؟

یک دیوانه دیکتاتور، یک دیوانه دیکتاتور و یک دیوانه دیکتاتور دیگر. هر سه این عبارت‌ها، در ۳ نسخه گذشته بازی Far Cry به اشکال و با عقایدی گوناگون ترسیم شده‌اند. دیوانه اول ۳ نسخه اخیر، واس با بازی «مایکل ماندو» است که اکنون یکی دیگر از ستارگان سریال Better Caul Saul به شمار می‌آید. با این حال او آن زمان شهرت کنونی خود را نداشت و Far Cry 3 بود که زندگیش را متحول کرد.

او در آن نسخه یک دزد دریایی بزرگ بود که جزیره‌ای عظیم را در اختیار گرفته بود. در آن نسخه از این مجموعه برای اولین بار چنین حجمی از دیوانگی و جنون یک شخصیت منفی به تصویر کشیده شد. شخصیتی که به سرعت محبوب گشت و اکنون پس از گذشت دو نسل، هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. در نسخه چهارم، دومین شخصیت منفی دیکتاتور به نمایش درآمد. این بار به این شخصیت عناصر عاطفی نیز اضافه شده بود و تروی بیکر افسانه‌ای وظیفه صداگذاری آن را به عهده داشت.

مدتی پس از عرضه Far Cry 4، با وجود محبوبیت نسبی پگان مین، تاثیر و نفوذ واس، به عقیده بسیاری هنوز هم دست نخورده باقی مانده بود. بنابراین یوبیسافت دریافت که یک فرمول تکراری زمانی بارها و بارها جواب می‌دهد که در عین حفظ کلیشه، اصلاً کلیشه‌ای به نظر نرسد. در نسخه پنجم این سری ما شاهد سومین شخصیت منفی مطرح این سری بودیم. در واقع سومین شخصیت منفی این سری بیشتر از این که به شخص خاصی اشاره داشته باشد، به یک عقیده اشاره دارد.

 

 

همانند روند مرسوم در مجموعه Far Cry 6، همیشه به نظر می‌رسد کاربران بیشتر از شخصیت اصلی، مجذوب شخصیت منفی یا شخصیت‌های منفی این بازی شوند. داستان‌پردازی مناسب و شخصیت‌های ماندگار، می‌توانند این نسخه را فراموش‌نشدنی کنند.

بازی Far Cry 5 محوریت خود را روی خانواده‌ای گذاشت که نسبت به قبل، دلایل بیشتر و طرز فکر متفاوت‌تری برای بیان اعمال و دیوانگی خود دارند. این دیوانگی این بار به دلیلی تبدیل شد تا افراد آن‌ها نیز برای دست بردن به هر فرایندی، منطقی و هدفمند جلوه کنند.

داستان و شخصیت‌پردازی

بنابراین به سوال اصلی برمی‌گردیم. «چه چیزی می‌تواند این نسخه را به قدری جذاب کند که ما باری دیگر با نسخه‌ای در حد و اندازه‌های Far Cry 3 مواجه شویم؟» ابتدا به یک شخصیت‌پردازی جدید و عقیده‌ای نو نیاز است. دوم این که دنیای این نسخه باید تغییر کند و در مقام سوم هم می‌توانیم به ارتقای نسبی مکانیزم‌های قدیمی اشاره کنیم.

تاکنون تمام چیزهایی که دیده‌ایم، به سرانجام رسیدن تغییر مورد اول و دوم در Far Cry 6 را تایید می‌کنند و مورد سوم هم معمولاً تنها اصلی است که نسخه‌های جدید بازی‌های ویدیویی موظف به انجام آن هستند. مورد اول شخصیت‌پردازی جدید است. یوبیسافت این بار به مفهومی پرداخته که شاید احساس کنیم که پیش‌تر آن را در نسخه پنجم دیده‌ایم: خانواده.

 

Far Cry 6

 

اکشن، اکشن و اکشن. این اصل اگر در بازی‌های «شوتر اول شخص» این چنینی رعایت نشود، توسعه‌دهندگان موارد اندکی برای تکیه به آن دارند. دید اول شخص ابتدا برای این دلیل خلق شد که کاربر بیشتر با محیط و اتفاقات بازی انس بگیرد. اکشن خوب و شخصیت‌پردازی مناسب، می‌تواند این مهم را ممکن سازد.

با این حال، گویا این‌طور نیست و حداقل روی کاغذ اشتباه می‌کنیم. اگرچه نسخه پنجم مفهوم خانواده را وارد سری کرد اما تمرکز روی آن نبود. شخصیت منفی هنوز هم بسیار شبیه به کلیشه‌هایی به نظر می‌رسید که پیش‌تر بنیان نهاده شده بود و تقسیم وظیفه بین چند نفر، وضعیت را بهتر نکرد. اما بازی Far Cry 6 تمرکز را روی خانواده و اولین بار روی رابطه یک پدر با فرزندش و «دنی روخاس»، شخصی که شما نقش او را به عهده می‌گیرید، خواهد گذاشت.

نوید خاوری، نویسنده ایرانی (او قبلاً ذکر کرده که زبان پارسی را بلند نیست اما ریشه‌ای ایرانی دارد و مادرش کامنت‌های طرفداران ایرانی او را ترجمه می‌کند.) داستان بازی در یکی از مصاحبه‌های خود، به این مثلث اشاره و آن را بسیار مهم قلمداد کرده است. او در ادامه ذکر کرده است که تاثیر اعدام پدر آنتون کاستیلو، روی او و رابطه آنتون و دیگو تاثیر خواهد گذاشت. کاستیلو باور دارد که حکومت تنها حق خانواده آن‌ها است و خاندان کاستیلو می‌تواند بهشت ابدی مردم یارا را به آن‌ها هدیه کند.

 

 

احتمالاً متوجه هستید که بازی Far Cry 6 پیش از تاخیر اولیه، باید تاکنون عرضه می‌شد، اما با این وجود هیچ گیم‌پلی خاصی از آن ندیده‌ایم. تمام اطلاعات موجود در این مقاله، به تریلر اصلی، تصاویر رسمی منتشر شده و صحبت‌های عوامل تولید Far Cry 6 خلاصه می‌شوند.

مسلماً درسی که آنتون در تریلر بازی به پسر خود می‌دهد، یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم. رها کردن یک نارنجک در دست پسری که هنوز درکی از قدرت و دغدغه مردم ندارد، نشان می‌دهد که یوبیسافت به دنبال خلق یک شخصیت پویا و کاریزماتیک است. همچنین مدتی قبل به طور رسمی اعلام شد که شخصیت منفی بازی Far Cry 6، نقش پررنگی داخل داستان خواهد داشت و این موضوع آن را با دیگر نسخه‌های سری متمایز خواهد کرد.

دنی روخاس شخصیت اصلی بازی طبق اعلام همین نویسنده، برای این که بیشتر با بازیکن انس بگیرد و پیش‌زمینه جذاب‌تری را نمود دهد، دارای یک صداپیشه خواهد بود. در ضمن کاربر می‌تواند مطابق سلیقه خود، جنسیت شخصیت اصلی را تعیین کند. دنی در نقش اعضای یکی از گروه‌های چریکی موجود در این منطقه ماموریت‌های خود را به سرانجام خواهد رساند. البته او و گروهش تنها گروه چریکی در جزیره یارا نخواهند بود. هر گروه اعتقادات به‌خصوص خود را داراست و همه انقلابی‌ها به دنبال دستیابی به هدفی کاملاً مشترک نیستند.

دیگو، پسر آنتون کاستیلو ظاهراً نقش بزرگی خواهد داشت و این نقش احتمالاً فراتر از آن چیزی خواهد بود که حتی روی آن تاکید شده است. جدای از سناریوهای مختلفی که می‌توان درباره رابطه او با پدرش و انقلابی‌ها، آینده، حال و گذشته ترسیم کرد، برخی از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های یوبیسافت به دنبال اتصال دادن دیگو به شخصیت واس هستند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن‌ها، وجود زخم مشابه روی صورت آن‌ها است.

 

 

 

«هر کاری هم که کنی، آن‌ها تو را یک هیولا می‌دانند» یکی از جملاتی که می‌تواند شروع انتقال افکار یک دیکتاتور، به دیکتاتوری دیگر باشد. انسانی که تنها به دلیل افکار خود و نتیجه مستقیم آن‌ها، دیکتاتور خطاب می‌شود و به راستی که این فرایند چه چرخه پیچیده‌ای است.

با وجود این که خود یوبیسافت هنوز این مورد را تایید یا رد نکرده است اما دلایلی وجود دارند که می‌توانند این احتمال را به کلی نفی کنند. استفاده از هندزفری توسط دیگو در بازی Far Cry 6 و حضور گوشی هوشمندی که موسیقی مربوطه را پخش می‌کند، نشان می‌دهد که اثر جدید یوبیسافت در دنیای مدرن جریان دارد. از طرفی اگر دیگو همان واس باشد، باید تاریخ کودکی آن‌ها با یکدیگر مطابقت کند. واس بازی Far Cry 3 در سال ۱۹۸۵ متولد شده است، در نتیجه می‌توان اوایل نوجوانی او را در دهه ۹۰ تصور کرد. با توجه به موارد مذکور و حیات احتمالی دیگو در سال‌های اخیر، چنین چیزی ممکن نیست.

با این حال نمی‌توان در این‌باره قطعی صحبت کرد. همه چیز در نهایت به تئوری‌هایی ختم خواهد شد که حقیقتاً‌ نیازی به آن‌ها نیست. برای مثال مدتی پیش، مایکل ماندو از علاقه و شوری که از بازی در نقش واس کسب کرده، سخن رانده بود. او در نهایت صحبت‌هایش، به احتمال بازگشت به این نقش هم اشاره‌ای داشت. همه این موارد می‌توانند زمینه‌ساز شکل‌گیری تئوری‌های کاملاً محتملی شوند که در حال حاضر ما به آن‌ها نمی‌پردازیم.

محیط و دنیای بازی

محیطی که داستان بازی در آن روایت خواهد شد، برخلاف نسخه قبلی، یک منطقه عموماً شهری و گرمسیر و جزیره‌ای کارائیب خواهد بود. منطقه مذکور بیشتر از سری Far Cry، یادآور بازی‌های مجموعه Assassin’s Creed است و طبق اعلام خاوری، بازیکنان می‌توانند روی پشت بام خانه‌های این منطقه قدم زده و به انجام برخی فعالیت‌ها بپردازند. وجود کوچه‌های پشتی و ساختما‌ن‌هایی که فضای قابل بازی را عمودی‌تر از قبل می‌کنند، می‌تواند تاثیر بسیاری در تغییر کلیشه‌های قدیمی مجموعه داشته باشد.

 

 

یوبیسافت از جمله بزرگان آفرینش محیط‌های هنری سرشار از نبوغ است. لذت قدم زدن در خیابان‌های پاریس هنگام انقلاب فرانسه و مشاهده عصر وایکینگ‌ها به لطف این شرکت ممکن شده است. امیدواریم که چنین تجربه‌ای در یارا هم به بهترین شکل صورت گیرد.

یارا همانند نسخه‌های قبلی سری کاملاً جهان باز است و کاربر می‌تواند به تمام نقاط آن سفر کند. این جزیره به پوشش‌های مختلفی از جمله ساحل، جنگل و … مجهز خواهد بود. «اسپرانزا»، پایتخت این منطقه خیالی، تاکنون بسیار جذاب و متفاوت از نسخه‌های پیشین سری به نظر رسیده است و به خوبی می‌دانیم که اگر جادوی بازی‌های ویدیویی در ساخت و پرداخت دنیاهای پویا به این اثر هم سرایت کند، با شهری روبه‌رو خواهیم بود که هیچ رسانه دیگری قادر به خلق آن نیست. رپچر، نیلفگارد و برخی دیگر از دنیاهای ماندگار بازی‌های ویدیویی، هنوز درون بازیکنان زنده‌اند و نفس می‌کشند و اگر آقای کاستیلو و سیگارشان اجازه دهد، ما هم در آینده درون این شهر نفس خواهیم کشید.

یوبیسافت قبلاً تایید کرده است که بخشی از تیم توسعه‌دهنده بازی برای آشنایی با محیط کوبا به آن جا سفر کرده‌اند و حتی با برخی از انقلابی‌های سابق این کشور گفت‌وگو داشته‌اند. «یارا» طبق سیاست‌های آنتون کاستیلو در تمام ۵۰ سال حکومت او با مناطق دیگر دنیا روابط خصمانه‌ای داشته است. این تیرگی روابط سبب بروز رکود اقتصادی و وضعیتی اسفناک شده است. وضعیف مذکور یک فاجعه به تمام معنا است و احتمالاً نیازی نیست که وضعیف مردم در شرایط تحریم را برای ملت ایران شرح دهم. چنین چیزی سبب تفکر به این موضوع شده است که چرا باید یک دیکتاتور بر آن‌ها حکومت کند؟

 

 

تم بازی با رنگ و اتمسفر خاص خود، به خوبی یادآور کوبا و سبک منحصربه‌فرد جاری در خیابان‌های آن است. کوبا، کشوری که زمان در آن متوقف شده است، می‌تواند در هیبت بازی Far Cry 6، تاریخ خود را از ابتدا تحت نام مستعار یارا تعریف کند.

گیم‌پلی

اگر نسخه پنجم سری را تجربه کرده باشید، با سیستم Guns for Hire آشنا هستید. این سیستم به بازیکنان اجازه می‌داد که با به کارگیری حیوانات، کار خود را در مبارزات آسان‌تر کنند. نسخه ششم، این سیستم را با نام Amigos for Hire بازآفرینی می‌کند. یکی از دوستانی که شما می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، یک سگ دو پا است! سگی دو پا که قسمت پشتی آن به ویلچر مجهز شده است و با نام «کوریزو» شناخته می‌شود. ظاهراً به جای آن که سگ مذکور از ما دفاع کند، ما در قبل خدمات او مانند رساندن سلاح و …، از او حفاظت خواهیم کرد.

گیم‌پلی بازی با این وجود احتمالاً تفاوت فاحشی با گذشته نداشته باشد. این سری از زمان عرضه Far Cry 3 تاکنون هسته یکسانی داشته است که اگر هر بار تغییراتی اندک آن را جلا داده‌اند. اگرچه یوبیسافت چیزی فراتر از این موارد را درون گیم‌پلی تایید نکرده است اما با توجه به عصر مدرن و شهری که بازی در آن روایت می‌شود، شاید سرانجام شاهد مکانیزم‌های هک نیز باشیم.

سطح واقع‌گرایی یکی دیگر از مواردی تلقی که در چند سال گذشته استفاده از آن افزایش یافته است و اکنون با ورود به نسل نهم، احتمالاً شاهد رشد جزئیات زمان‌بر در بازی‌های ویدیویی باشیم. بازی Assassin’s Creed Valhalla نشان داد که یوبیسافت نیز می‌تواند نگاه نافذ و متفاوتی به شرایط گوناگون داشته باشد. بازی پیش‌رو هم احتمالاً در کنار ارتقاهای معمول در انیمیشن، شلیک‌های واقعی‌تر، صداگذاری دقیق‌تر، برخی عناصر جزئی‌تر را نیز شامل شود.

 

 

اساس گیم‌پلی همان خواهد بود. مطمئناً ما هم انتظار یک شوتر سوم شخص یا یک بازی استراتژی را نداریم اما بهبودهایی هر چند کوچک، می‌تواند گیم‌پلی و بخش اصلی آن یعنی گان‌پلی را تا حدود زیادی لذت‌بخش‌تر کند.

زمان عرضه؛ ملاقاتی دیر هنگام با کاستیلوها

اگر یوبیسافت این اثر جدید خود را تاخیر نمی‌زد، نزدیک یک ماه پیش باید بررسی این عنوان را تقدیم شما می‌کردیم و به پیش‌بینی درباره گیم‌پلی نیز نمی‌پرداختیم اما تعویق در عرضه بازی، شرایط را تغییر داد. در آخرین اعلام یوبیسافت، تاریخ عرضه بازی بعد از ماه آوریل ۲۰۲۱ و پیش از ماه مارس ۲۰۲۲ خواهد بود. این بازه مدت زمانی بسیار طولانی را شامل می‌شود و این ایده را تقویت می‌کند که احتمالاً روند توسعه بازی به تمرکز بسیار بیشتری نیاز دارد.

در ضمن یوبیسافت نسل پیش عملکرد خوبی روی بازی‌های بین نسلی به نمایش نگذاشت. بازی Watch Dogs و Assassin’s Creed Unity درگیر مشکلات بی‌پایان بسیاری شدند که تاریخ هرگز آن‌ها را فراموش نمی‌کند.

اگر یوبیسافت بتواند در هر دو نسخه نسل هشتمی و نسل نهم Far Cry 6 بدرخشد، نه تنها کلیشه‌های موجود در این سری را تضعیف می‌کند بلکه کلیشه مشکلات بسیار در آغاز هر نسل را هم کنار خواهد گذاشت. اگر توجه کرده باشید، متوجه عبارت «نسل هشتم و نهم» در سطر پیشین شده‌اید. شاید همین تمرکزی که روی نسخه‌های نسل هشتمی معطوف خواهد شد، بعضی مخاطبان را به این باور رسانده باشد که یوبیسافت به دنبال دست شستن از کلیشه‌های قدیمی و مشهود این سری نیست.

 

 

همه چیز برای یک ماجراجویی عالی در دنیای Far Cry 6 و شنیدن داستان آن مهیا است. یا یوبیسافت باری دیگر کاربران را فریب داده است، یا ما با گوهرهای نابی مانند Far Cry 3 روبه‌رو خواهیم شد. در هر دو صورت، اکنون کار دیگری از دست ما ساخته نیست.

با این حال بازی Far Cry 3، محبوب‌ترین و احتمالاً باکیفیت‌ترین اثر این مجموعه نیز به صورت میان نسلی عرضه شده بود. در نتیجه یوبیسافت نمی‌تواند برای مشکلات احتمالی و یا ضعف‌های مشهود، از این موضوع برای بهانه‌تراشی استفاده کند. طبق سیاست یوبیسافت، این نسخه هنگام عرضه یا پس از آن، از ویژگی‌های مهم نسل نهم استفاده خواهد کرد. یعنی نه تنها سرعت بارگذاری بازی بیشتر می‌شود، بلکه استفاده از فناوری «ری تریسینگ» و حالت‌های «کارایی» و «گرافیک» هم قطعی است.

به همان صورت که نمی‌توان استفاده دوباره از کلیشه‌ها را به تغییر نسل نسبت داد، سطح گرافیک فنی بازی نیز باید بدون هیچ‌گونه بهانه‌ای، در بهترین حالت خود قرار بگیرد. افزون بر تایید این موضوع توسط Far Cry 3 به عنوان یک بازی بین نسلی، بازی‌های Red Dead Redemption 2، Last of Us Part II و عناوین دیگر نشان داده‌اند که نسل هشتم تا کجا قادر به پیشروی است. شاید بتوان باگ‌ها و مشکلات فنی بازی‌های این شرکت را پشت سر گذاشت اما یوبیسافت باید حتی فکر ضعف در گرافیک را هم کنار بگذارد.

در نهایت گفتنی است که تعریف کیفیت بازی‌ها فارغ از نمرات، فروش و موارد دیگر، همیشه تا حد زیادی به سلیقه فرد و نقطه نظر او وابسته است. نسخه‌های چهارم و پنجم این سری بدون در نظر گرفتن نسخه‌های فرعی، آثار کاملاً قابل قبولی بودند که برخی کیفیت آن‌ها را فوق‌العاده، برخی خوب و برخی هم افتضاح قلمداد می‌کنند. نویسنده باور دارد که بدون توجه به نظر شما درباره نسخه‌های مذکور، باید باز هم انتظار داشت که یوبیسافت ایده‌های بیشتری را به کار گرفته و مانند ریسک‌هایی که همیشه در پیش می‌گیرد، خودش را به آب و آتش بزند. در غیر این صورت، احتمالاً باری دیگر بین نمرات، فروش و محبوبیت این عنوان تعادل برقرار نخواهد شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار