امام جمعه تبریز با بیان اینکه با نزدیک شدن انتخابات تحرکات تبلیغاتی افزایش می‌یابد، خطاب به کاندیداهای انتخابات شورا، گفت: برادران و خواهران که داوطلب و کاندیدای انتخابات شورا شده‌اید به جای اینکه همدیگر را تخریب کنید، خود را اثبات و معرفی کنید.
کد خبر: ۹۵۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 02 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین امروز در خطبه‌‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به دیدار اعضای کنگره ۴ هزار شهید یزد با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبری در این دیدار نکات بسیاری متذکر شدند که از آن موارد تحسین برنامه‌های زیبا و ابتکاری کنگره شهدای یزد مانند کاشت نهال ، تهیه جهیزیه درمان رایگان، تهیه بسته معیشتی، ختم قرآن و غیره بود. 

 

وی خطاب به بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار استان گفت: به این موارد که مورد نظر رهبری را توجه کنید و در برنامه‌های سالانه خود جای دهید. 

 

ملت ایران باید قوی باشد

 

امام جمعه تبریز با تاکید بر "ایران قوی" یکی از کلیدواژه مهم رهبری در سخنرانی نوروزی، گفت: ایشان در این زمینه تاکید کردند که باید کشورمان قوی باشد چراکه کشوری و ملتی که دشمنی دشمنان و زیاده‌خواهان را می‌بینند، به خوبی می‌دانند که راه کار و علاج آن قوی ساختن خود است. 

 

وی توضیح داد: البته شاید برخی‌ها منظور از قوی شدن را قوی شدن در نظامی بدانند اما ابعاد قدرت ابعاد وسیعی از جمله اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی دارد که امید است در سال جاری در راه قوی شدن ایران اسلامی قدم های مثبتی را بردارند. 

 

کاندیداها به جای تخریب همدیگر خود را معرفی کنند

 

 برادران و خواهران که داوطلب و کاندیدای انتخابات شورا شده‌اید به جای اینکه همدیگر را تخریب کنید، خود را اثبات و معرفی کنید 

 

 

 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه با نزدیک شدن انتخابات تحرکات تبلیغاتی افزایش می‌یابد، خطاب به کاندیداهای انتخابات شورا، گفت: برادران و خواهران که داوطلب و کاندیدای انتخابات شورا شده‌اید به جای اینکه همدیگر را تخریب کنید، خود را اثبات و معرفی کنید. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و در این خصوص گفت: باید مردم دولت مطلوب مردم و کارآمد، پرکار و پر نشاط، مردمی، خدمت‌رسان، شایسته‌سالار، دولت تولید، شجاع و توانمند، فساد ستیز رای داده و پای کار بیاورند. 

 

انتقاد از صدا و سیما

 

وی با قدردانی از مردم نمازگزار برای حضور در نماز جمعه در روز ۱۳ فروردین بیان داشت: متاسفانه صدا و سیما در خصوص اطلاع‌رسانی برگزاری نماز جمعه انصافا کم لطف است و هیچ گونه برنامه‌ریزی و تبلیغ ندارد و آن اطلاع‌رسانی کم نیز معمولت در پایان اخبار و بعد اعلام هواشناسی است که دیروز آن را هم اعلام نکرد. 

 

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه کتاب مونس انسان است و امروز روز جهانی کتاب کودک است، تصریح کرد: آموزش و پرورش، کانون‌های پرورشی، مساجد و والدین نقش زیادی در این موضوعات دارد تا در تربیت و پرورش کودکان شایسته تربیت دهند. 

 

وی خاطرنشان کرد: دهه آخر ماه شعبان دهه غبارروبی مساجد است به طوریکه به استناد قرآن کسانی مساجد خدا را آباد می‌کنند که ایمان به خدا دارند و زکات می‌دهند و جز خدا از هیچ کسی نمی‌ترسند و این چنین افراد جزو هدایت یافتگان هستند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: امید است در آخرین روزهای شعبان هم از نظر ظاهری مساجد تمیز شوند و محلی برای انسان‌سازی شود. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اذعان داشت: امید است با رفع مشکلات در جامعه به جایگاه‌های خوبی در سطح کشوری و بین‌المللی رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت است و با اینکه مسوولان بهداشت و درمان به خاطر مردم را به دوری از تجمع دعوت کردند ولی برخی‌ها فکر می‌کنند که افراد مذهبی با ۱۳ مخالفت دارند در حالی که اینگونه نیست بلکه این روز یک روز خاطره‌ها است و ما تحت هیچ شرایطی با مهربانی، طبیعت مخالفت نداریم ولی آنچه خواسته ما است رعایت موازین شرعی است.

 

باید طبیعت را عزیز شمرد

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر با آلودگی‌های متفاوتی از قبیل صدای خودرو، دود، شلوغی روبه رو هستیم و ۱۳ فروردین بهانه‌ای برای دیدن طبیعت است، گفت: از این‌رو باید طبیعت را عزیز شمرد و بندگان خداوند باید همیشه مراقب طبیعت باشند و هیچ کسی حق آسیب رساندن به طبیعت را ندارد. 

 

مردم اگر رعایت نکنیم وضع بدتر می‌شود

 

 

 

 امید است در این روزهای کرونایی به توصیه‌های بهداشت و درمان توجه کنیم و گرچه پارک‌هایی که در شهر وجود دارد باید بسته شود ولی در مقابل مرزهای کشور به خارج باز است و من مانده‌ام چه رمز رموزی در این موضوع است که حتما مسوولان ذیربط توجیهی برای این کار دارند و شاید در خارج از کشور کرونا نیست 

 

 

 

وی اضافه کرد: امید است در این روزهای کرونایی به توصیه‌های بهداشت و درمان توجه کنیم و گرچه پارک‌هایی که در شهر وجود دارد باید بسته شود ولی در مقابل مرزهای کشور به خارج باز است و من مانده‌ام چه رمز رموزی در این موضوع است که حتما مسوولان ذیربط توجیهی برای این کار دارند و شاید در خارج از کشور کرونا نیست. 

 

خطیب جمعه تبریز تذکر داد: مردم اگر رعایت نکنیم وضع بدتر می‌شود و نباید اجازه بدهیم که موج کرونا عزیزان را از ما بگیرند. 

 

وی با بیان اینکه امید است امسال به شکوفایی تولید مد نظر رهبری برسیم، گفت: ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران است و باید نام امام رضوان‌الله را که موسس این انقلاب است را گرامی و زتده بداریم زیرا این جمهوری اسلامی در آینده به تمدن اسلامی مد نظر رهبری تبدیل خواهد شد. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان با دعوت از نمازگران به تقوای الهی، گفت: زبان می‌تواند یک نفر را بکشد و یک نفر را به اوج ببرد، یک جا را آتش بزند و در عوض یک جا را به گلستان تبدیل می‌کند. 

 

ذکر الهی مانند یک نسیم فرح‌بخش حیات معنوی به انسان هدیه می‌کند

 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با بیان اینکه ذکر الهی مانند یک نسیم فرح‌بخش حیات معنوی به انسان هدیه می‌کند، گفت: ماه شعبان، ماه رسول اکرم(ص) است و در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم از این‌رو ذکر الهی قلب خسته و انسان افسرده را از جهان مادی به عالم معنا می‌برد. 

 

وی افزود: ذکر خدا جایگاه بزرگی دارد و مراتب و درجاتی متفاوتی را شامل می‌شود به طوریکه ذکر لفظی، ذکر قلبی، ذکر و یاد خدا در طول شبانه‌روز، خود را در محضر پروردگار دیدن از این درجات می‌باشد. 

 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: مورد یاد خدا قرار گرفتن یکی از سفارشات قرآن کریم است که خداوند فرموده‌اند، من را یاد کنید تا شما را یاد کنم. 

 

وی با تاکید بر اینکه سرچشمه همه خوبی‌ها نشات گرفته از یاد خداست، گفت: فردی که خداوند را همیشه یاد می‌کند هیچگاه مورد فراموشی خداوند قرار نمی‌گیرد. 

 

به گزارش تابناک تبریز از فارس ،امام جمعه تبریز ادامه داد: آرامش و اطمینان گم شده انسان امروزی است که برای به دست آوردن آن همیشه آرزو به دل هستیم در حالیکه این آرامش با یاد خدا به دست می‌آید. 

 

وی ابراز داشت: در هر خانه‌ای که نام خدا بیشتر یاد شود و ذکر خدا در آن جاری شود به دور از حضور شیطان خواهد بود و در عوض برکت آن خانه زیادتر خواهد شد و فرشته‌ها سکونت خواهند داشت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار