مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در سطح استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 04 April 2021

نگرش علمی به پدافند غیرعامل در استان سمنان تقویت شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج کارخائی 15 فروردین‌ماه اظهار کرد: در مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا از ورود و ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان، شهرداری‌ها، شعبات مرکزی و پرتراکم بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های مسافربری، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، دفاتر فروش بلیط و دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیک خودداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری کرونا که باید دوران قرنطینه را سپری کنند در مراکز مشمول طرح ممنوع است و کلیه مراجعین ملزم به ارائه کارت یا شماره ملی هستند .

این عضو ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: در صورت مثبت بودن تست افراد که این فرآیند از طریق رصد در اپلیکیشن ماسک مشخص خواهد شد از ورود مبتلایان جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: با ابلاغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مسئولیت حسن اجرای طرح در سطح شهرستان‌ها به عهده فرمانداران و در کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مراکز مرتبط به عهده مدیران و شهرداران سطح استان است.

کارخائی گفت: با توجه به اوج‌گیری مجدد همه‌گیری و شروع موج جدید بیماری کرونا که منجر به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های این استان شده، اجرای طرح کنترل هوشمند مبتلایان با استفاده از اپلیکیشن ماسک امری ضروری است.

وی از کلیه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درخواست کرد: به‌منظور پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم و مجموعه تحت پوشش خود، همکاری لازم را در اجرای مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا داشته باشند.

وی با اشاره به نحوه رصد مبتلایان از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان افزود: برای استفاده مناسب از اپلیکیشن ماسک که اطلاعات کامل بیماران مبتلا به کرونا که باید دوران قرنطینه را بگذرانند در آن ثبت شده است، دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود هماهنگی‌های لازم را انجام خواهند داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: تیم‌های ارزیاب به‌منظور اجرای دقیق مرحله دوم این طرح، به صورت مستمر از مجموعه دستگاه‌های متولی و مراکز و دستگاه‌های مشمول طرح بازرسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از همه‌گیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گذراندن دوران قرنطینه توسط افراد بیمار در مراکز درمانی، نقاهتگاه‌ها و یا منازل شخصی است افزود: حضور و تردد افراد مبتلا در جامعه می‌تواند خطرآفرین و موجب گسترش شیوع کرونا در سطح جامعه شود.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف از اجرای این طرح جلوگیری از حضور و تردد افراد مبتلا در جامعه است. گفت: تشدید نظارت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری‌های اجتماعی، استفاده مداوم ‌ماسک و توجه کامل به دوره قرنطینه توسط بیماران مبتلا از موارد بسیار مهم برای مبارزه با این بیماری عالم‌گیر و پیشگیری از شیوع بیشتر آن در سطح استان پهناور سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار