تشدید بازرسی‌ها از داروخانه‌های شاهرود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش سوانح و حوادث ترافیکی در شاهرود و میامی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 04 April 2021
 
افزایش سوانح ترافیکی در شاهرود و میامی

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر حسین شیبانی 15 فروردین‌ماه با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح ارایه خدمات با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حوزه تحت پوشش این دانشگاه، اظهار کرد: آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های علوم پزشکی شاهرود از ابتدای طرح سلامت نوروزی، بالغ بر 12 هزار مورد بوده است.

وی افزود: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۰۰ مورد عمل جراحی، به ۲۵۰ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنینین۳۵۰بیمار دارای علایم تنفسی و ۶۰۰بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

او ادامه داد: تا روز گذشته، ۷۵۸ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شاهرود وحومه به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران، انجام شد.

دکتر شیبانی با اشاره به افزایش حوادث در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: ایام نوروزی ، ۷۵۸ ماموریت از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شاهرود وحومه به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران انجام شد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهارکرد: از مجموع ۷۵۸ماموریت انجام شده در این ایام، ۵۸ ماموریت ترافیکی شهری، ۴۹۰مورد ماموریت غیر ترافیکی شهری ، ۶۳ماموریت ترافیکی جاده ای، 221 مورد ماموریت غیر ترافیکی جاده ای و  ۱۸ ماموریت نیز مرتبط با کروناویروس بوده است.

وی با اشاره به بستری بودن مبتلایان دو شهرستان شاهرود و میامی در بیمارستان شاهرود گفت: از ۱۸ ماموریت مرتبط با کروناویروس، بیماران در۱۴ مورد به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: تعداد مصدومین تصادفی بستری ۱۶۴ و تعداد مصدومین سرپایی تصادفی ۵۸ نفر بوده و 207 مورد نیز سرپایی شهری در طول اجرای این طرح گزارش شده است.
تشدید بازرسی ها از داروخانه های شاهرود و میامی
همچنین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اقدامات این معاونت در نوروز ۱۴۰۰ گفت: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۱۵ اسفندماه ۹۹تا ۱۵ فروردین و همزمانی با شیوع بیماری کرونا ویروس ، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

دکتر سولماز میرزامحمدی افزود: این طرح با تشکیل تیم های نظارتی شامل بازرسی از داروخانه های  خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی٬ عطاری ها و همچنین کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی انجام می شود، اجرا شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح ستاد نوروزی از مراکز دارویی خصوصی و دولتی ۱۰ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: ۴۰ مورد بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی  بهداشتی صورت گرفته  که ۳۲ مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و ۸ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است و همچنین از عطاری ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی ۸ مورد بازدید صورت گرفت.

وی افزود: در طول این مدت ۱۳۰ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و اداره نظارت بر مواد غذایی نیز مورد کنترل قرار گرفته است و تعداد ۳۸۰ آزمون بر روی نمونه ها انجام شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار